Story Mory Cik Lala

Friday, April 12, 2013

Lepas anak sihat mak pulak yang sakit

Baru boleh celik mata ni. Ingat lepas danial dah discaj boleh la ibunye pegi keje. Tapi pagi khamis tu masa bangun nak pi keje, tak boleh nak celik mata. Berpinau pinau qasenye. Sumenye berpusing laju. Siap dgn muntahnya. Dalam pukul 11 hubby bawak pi klinik. Doktor kata mak pun kena tonsil infection. Dapat satu injection. Mana taknye, kat klinik tu dok pejam mata je. bukak je mata sume nampak pusing. Tu pun seharian pening ngan muntah. Tak tahu la nape. Tiba tiba je jadi gitu. Semalam seharian tak leh bukak mata. Apatah lagi nak bw ngan fb bagai. Tido je seharian.

Pagi tadi pun bangun nak pi keje badan ni terasa lemah lagi. Memang tak larat sungguh. Padahal doktor memang bagi mc 2 hari pun. Saje gatai nak tunjuk qajin pi koje. Pekerja mithali la kunun. Tapi akhirnya memang tak pi pun pi keje. Jadi apa apa hei kat tengah jalan kaqang sape pulak yang susoh. Bior le boss nak maqah pun. Ate nak buat macam mana. Udoh anaknye tak sihat. Kena la jage. Dah tu maknye pulok tak sihat. Tak kene kat badan sendiri boleh le kate, kene esok ha baqu tahu kan. Ambik ko...

Ni baqu nak qase ok sikit. Baqu nok qase cerie. Kalau tidak tu uwek uwej aje le kojenye. Mengalahkan oqang mengandung.

Note: oleh kerana tuan tanah yang sakit, maka tak ada gambo ye sebab tuan tanah ni pemalu oqangnye.

Cer kira berapa total saya bercuti kalau dari hari rabu minggu lepas sampai hari ni, Jumaat...

5 comments:

  1. kak anaa....ya allah bertimpa2 dugaan...akak moga akak cepat sembuh ye... :)

    ReplyDelete
  2. tu la, xkena bdn sendiri boley laa...cepat sihat ya kak ana..

    ReplyDelete
  3. lahai ... ciannya... lama jugak tu seminggu lebih, kalau anak demam kita jaga.. tp dah kalau sendiri x sihat mcm mana.. xde sapalah nak jaga.

    ReplyDelete
  4. lama nau bercotian yek cik ana
    ate udoh saket kann
    lantak pi nak maroh ke hape
    loghat rojak sudah sy hihi
    take care cik ana

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.