Story Mory Cik Lala

Friday, April 19, 2013

Abang pulak demam

Budak hensem ni pulak demam. Semalam balik sekolah dia kata kena cucuk. Agaknya cucuk BCG lah kut. Cikgu pun tak bagitau apa apa. Men cucuk je. Agaknya sebab tu la demam kut. Batuk koh koh koh. Mana taknya, tiap tiap ari balik sekolah mesti beli eskem. Ha kan dah batuk. Nasihat ibu tak nak dengar. Dah seminggu kut dia baru nak start batuk. Tak start bagi ubat batuk lagi sebab kalau dah lama tak ilang jugak baru bagi ubat batuk. Buat masa ni bagi madu dulu. Tadi bagi madu campur limau kasturi. Harapnya berkesan la. Lepas sorang sorang.

10 comments:

  1. musim la kak sekarang ni..cuaca tak menentu..

    ReplyDelete
  2. La siannya.. Semoga cpt sembuh ya Abang..

    ReplyDelete
  3. owh... cucuk lagi ye? tak tau plak ade lagi sistem2 cucuk2 kat skolah ni.. hehehehe

    ReplyDelete
  4. ala siannya....aunty semoga abang cepat sembuh....jangan main panas tau...

    ReplyDelete
  5. Agaknya memang gitulah kalau ada anak 2 3 orang kat rumah...kalau sorg demam mesti tak lama lepas tu mesti terjangkit dengan yang lain...

    ReplyDelete
  6. la bersambung2 plak demam ye..semoga cepat sembuh ye dik..

    ReplyDelete
  7. pass baton nih
    gajin2 mkn ubat ye abang
    nt leh mkn eskem lagi hihi
    marah ibu kt auntie

    ReplyDelete
  8. ala siannyer anak2 moga semua cepat sembuh yer !

    ReplyDelete
  9. dugaan untuk kita tu ana...supaya sabar menjaga anak2..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.