Story Mory Cik Lala

Wednesday, July 3, 2013

Buat kek malam malam buta





Jadi keja malam malam buta buat kek
Dengan tak de butter kat rumah
Terpaksa la keluar kejap semata mata nak beli butter
Ni sume danial punye pasal
Nak makan kek nak makan kek
Bila tanya nak kek secret resepi ke
Tak nak pulak
Nak kek butter biasa
Mana nak cari kan
Kena la buat jugak
Penat penat buat dianya tak makan pun
Makan sekali je lepas kek tu baru masak

Adik adik
Macam macam
Bila anak nak sesuatu
Kita sebagai ibu seboleh boleh nak penuhi hajat anak tu
Tu yang malam malam buta pun sanggup



12 comments:

  1. assalamualaikum ana... or kak ana... kita sama umur tak? saya lahir tahun 77.. ana lahir tahun berapa?
    pasal kek tu.. tadi saya tulis panjang2 lepas tu nak publish komen tak dapat.. ni baru timbul pulak... heheh.. kek tu mmg nampak sedap sangat.. menjadi lak tu walaupun panas sangat suhu sbb merekah kan.. tapi serius.. nampak gebu..

    Kuasa tuhan kan kak.. kurniakan kita ni hati yang kuat dan tabah.. sanggup buat apa saja untuk kebahagian anak2.. kan.. :) salute la.. demi anak2 apa pun tak kesah.. janji apa yang di minta tu tak melapau batas.. kan..

    ReplyDelete
  2. pandai buat kek xpelah jugak kak. mcm saya yg mmg x reti nak buat kek ni, mmg beli kt kedai je la. hehehe. kdg2 layan jugak makan kek butter ni

    ReplyDelete
  3. pndai nyaa akak buat kek. cantik! kongsi lah resipi. macam sedap aje :D

    ReplyDelete
  4. nampak sedap dengan berkaler2 kek tu.. ;)

    ReplyDelete
  5. kerana anak anak..sanggupkan....janji anak dapat apa yg dia nak

    ReplyDelete
  6. cantik kek tuh kak... takpe, udah nyer mak yg boleh mkn...

    ReplyDelete
  7. Cantiknya warna kek rainbow ni. Rajin akak nak turutkan kehendak anak. The best mother in the world lah!

    ReplyDelete
  8. wah! sedappp je tgk kek tu Kak.....
    pandai Ibu buat kek;)

    ReplyDelete
  9. pengorbanan seorang ibu...x sampai hati nk kata x boleh...sedap nampak kek tu..

    ReplyDelete
  10. tgk yg belom siap pun deqla dah terliur tauuu...

    ReplyDelete
  11. Itulah namanya IBU...anak tu belum tentu lagi IL hehe... betul tak!

    ReplyDelete
  12. kak..nak resepi..xtaw buat kek marble..kek marble kan ne?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.