Story Mory Cik Lala

Monday, February 17, 2014

Suka la tu

Ustaz Danial Amsyar

Keluar je dari pintu tadika muka berseri seri. Sebab apa? Sebab ibu jemput dia balik sekolah. Selalunya kalau balik dengan van kan lambat sampai rumah. Pukul 12 habis tadika dekat pukul 1 baru sampai rumah. Van tu pulak hantar banyak tempat. Ke selayang la, gombak la dan lain lain. Kena la ikut turn.

Psst : Si Danial ni kalau saya ada kat rumah berkepit je dengan saya. Kalau saya kat atas dia pun kat atas. Kalau saya kat bawah dia pun kat bawah. Nak mandi pun dengan saya jugak. Pernah hari tu tanya kat dia kalau ibu ada kat rumah time hari cekolah nape adik tak tido. Tak penat ke? Dia kata kalau ibu ada kat rumah adik tak tido la cebab ibu ada. Mungkin dia rasa rugi kut kalau dia tido time saya ada kat rumah. Bukan senang saya nak ada kat rumah kan. Keje memanjang. 

14 comments:

  1. Anak2 KA pun mcm tu , kalau kita yg jemput sengih sampai ke telinga ler gamaknyer

    ReplyDelete
  2. Kalau ada peluang siapa pun nak ambil sendiri kan Ana..
    Anak-anak sebenarnya memang suka balik sekolah yg ambil mama/papanya

    ReplyDelete
  3. anak2 ni mmg banyak pesyen nyer... ada yang suka mak amik.. ada yang tidak.. masa ni ler dia nak bermanja2 kan..

    ReplyDelete
  4. mmg suke la kan kalo ibu datang amikkan...

    ReplyDelete
  5. aLAHAI..HENSEMNYA iMAAM mUDA NI...SUKA SANGAT YE iBU AMBIK KAT SEKOLAH..LEPAS NI BOLEH SURUH iBU AMBIK HARI-HARI KAN..

    ReplyDelete
  6. Fuh..cantik je kupiah senget dia tu..he he..boleh le manja2 dengan ibukan, tu yang berseri-seri je..lagi le bersemangat ibu nak berhenti keje he he..

    ReplyDelete
  7. Maybe budak-budak ni memang excited kalau nampak mak jemput dari sekolah. Anak saya pun setiap malam tanya esok saya kerja ke tidak walaupun dia tahu saya memang kerja 5 hari seminggu. Sebabnya saja nak beritahu, dia rindu kalau saya takda kat rumah :)

    ReplyDelete
  8. wah...anak ibu ni...x per kak...nanti dia dah besar senang dia jaga akak....

    ReplyDelete
  9. bagusnya dia..pndai nak spent quality time dgn ibu ye..^_^

    ReplyDelete
  10. anak lelaki noe pun camtu...berkepit je ngan noe...hehehe...tunggu besar sikit...macam2 dia kongsi citer ngan ana nanti...hehehe

    ReplyDelete
  11. kan. nampak keterujaan merek bila dijemput ibu & ayah.
    mungkin betul apa yg ibu lala katakan. kiranya anak anak nak cri ruang bsama ibu kan

    ReplyDelete
  12. mestilah seronok ibu dia dtg amek.. jenuh aih naik van byk tmpt kena lalu dulu...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.