Story Mory Cik Lala

Tuesday, February 25, 2014

Anak no 2 punya hal

Saya selalu je menyakat si angah tu. Si angah ni suka mengamuk dan marah marah. Orang utara kata suka "penyebai". Tadi saya nak solat. Tetiba angah naik atas dan masuk bilik saya. Waktu tu saya tengah solat. Apalagi si angah tu menangis terlompat lompat la dia sebab saya tinggalkan dia solat. Terpaksa la saya stop tunggu dia ambik wuduk dan solat semula. Tu pun sambil dia hentak hentak kaki marahkan saya.

Selepas solat angah kata "alamak ibu. Abang ngah terniat usolli fardhu subhi padahal solat isyak. Tak pe ke ibu." Saya cakap la tak pe. Sebab tak nak dia mengamuk lagi dan marah marah. Lepas tu saya kata lagi sape suruh abang ngah suke menangis. Kan niat solat pun dah salah. Marah dia kat saya. Ha ha ha.

13 comments:

  1. Hahahahaha... adui... hak no.2 ni memang macam tu kut.. No.2 saya Ya Rabbi... dia punya penyebai lah... tuhan saja tahu... siap dengan membebelnya... whoahahaahha... dok kata mai kut blah mana membebel cam tu... whoahahahahah... habis adik-adik kena marah, yang adik-adik pon iiikut jer apa dia kata hahahahaha... adeh

    ReplyDelete
  2. hihihi, angah2… boleh pula silap niat…

    ReplyDelete
  3. Hikhik.. anak2 mcm ragam... layan jerlah.. :-)

    ReplyDelete
  4. Demi anak kita turtkan jugak kan..aida pon malas nak layan ngamuk anak..ikutkan aje asalkan dia stop mngamuk..hehe

    ReplyDelete
  5. Hahaha..comelnya...semoga membesar jadi anak yg soleh hendaknya :)

    ReplyDelete
  6. bagus jgk dia bersemangat nak solat sama2 dgn ibu dia.

    ReplyDelete
  7. haha.. nanti bila2 explen kat dia xleh niat salah.. nanti jadi terbiasa pulak..huhu

    ReplyDelete
  8. Heheee, nak bermanja kot tu, so bila merajuk / bebai kita akan beri perhatian lebih :D

    ReplyDelete
  9. Takpalah solat in advance aje... seronok tengok keletah anak-anak ni. Lain anak, lain perangainya.

    ReplyDelete
  10. alahai abang ngah...awat bleh baca niat subuh tu...marah sgt ngan ibu la tu smpi tersalah hahaha
    biase anak no 2 keras hati dan boleh tahan degil..beza ngan adik beradik lain
    tp abg ngah kuat nangih plak...hahaha

    ReplyDelete
  11. lembut lg penyabar kak ana ne rupanya ya..:)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.