Story Mory Cik Lala

Friday, January 24, 2014

Anak sulung yang merajuk


Membelakangkan saya sebab merajuk. Meleleh air mata la tu. Dah darjah 4 pun nak suruh ibu tolong buatkan homework.


Tulisan berangkai yang dia selalu suruh saya buat. Pada saya buat la cam mana pun asalkan jadi. Practice makes perfectkan. Ni bila ada masa tak nak pulak practice. Sibuk dok practice nak jadi pengacar cam retis retis tu. Amboi cita cita.


Semalam Nabila merajuk dengan saya sebab tak nak tolong dia buat homework. Bukan saya tak nak tolong tapi saya nak dia berdikari dan berusaha sendiri tanpa mengharapkan bantuan orang lain. Bila bab tulisan sambung sambung tu mesti dia akan suruh saya tulis sebab tulisannya tak cantik. Walhal tulisan dia ok je saya tengok.

6 comments:

  1. Salam, masa sy, emak sy kata dia pun ada keja ofis kena buat, so terpaksa saya buat sendiri sama2. Dengan anak sy kalau dia nak main masa makan , saya cakap saya lapar, nak makan, jadi dia pun mula makan sendiri. Mungkin kebetulan sebab diabaru 3 tahun lebih tapi Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. hehehe..Nabila nak bermanja dengan ibu dia.. Biasalah tu anak-anak. Hendakkan perhantian.

    ReplyDelete
  3. Alahai sebiji macam anak bujang saya kalau merajuk. Nak buat homework mak mesti kat sebelah. Kalau mak sergah sikit aje bila buat silap, mulalah tarik muka nak merajuk.

    Mungkin si Nabila ni rasa emaknya punya tulisan jauh lebih cantik daripada tulisannya tak!

    ReplyDelete
  4. Alahaiiii... kuat merajuk ye... anak eina pun jns kuat merajuk..hehe...

    ReplyDelete
  5. ololoo...heheee... dh pndai merajuk ya..
    betul tu, sesekali biar usaha belajar bdikari,tnpa bntuan kita... nnti cepat pandai..

    ReplyDelete
  6. biar je dia merajuk kak.. lama2 dia ok la tu buat homework sendiri...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.