Story Mory Cik Lala

Wednesday, January 16, 2013

Budak budak sekarang

Yang no 3 masuk bilik tanya ibu mana ipad. Pastu yang no 2 pulak masuk bilik tanya ibu mana ipad. Yang no 1 pulak masuk bilik tanya ibu, nak pinjam laptop ayah boleh tak? Sebenarnya start malam ni ai dah sorok ipad siap siap sampailah hari Jumaat. Hari Jumaat malam Sabtu baru boleh kasi can.

Tu la keje anak anak ai kat rumah. Siang malam asyik dengan gajet je. Zaman kita dulu mana ada camtukan. Pastu esok paginye liat nak bangun sebab tido lambat.

Kalau hari sekolah ni memang ai tak bagi diaorang guna ipad tu sebab takut esok ada yang mengamuk kena bangun pagi. Tapi yang kecik tu kalau tak dapat ipad dia mengadap iphone pulak.

19 comments:

  1. hehe..betul zaman saya pun tak ada juga..itulah perubahan di arus perdana ni. Mencabarnya jadi ibu2 sekarang kan kak.

    ReplyDelete
  2. Ituuuuuuu la budk2 skrg
    Bezaaaaa btul dgn kita dulu2 kan?

    ReplyDelete
  3. hmm mcm tulah kak, sebab tu saya masih tak beli lagi semua gajet tu, iphone saya diorg tak sentuh, hanya selalu pegang hp abah diorg, abah kan selalu outstation hehehhe selamat

    ReplyDelete
  4. Saya tak bagi anak guna gadget weekday takut dorg lalai pulak...huhu

    ReplyDelete
  5. Salam Ibu Lala,

    Untungnya budak2 zaman sekarang. Permainan yang canggeh2.

    ReplyDelete
  6. kekanak zaman melenium.. hahahha layan aje kak ana..

    ReplyDelete
  7. huhuhu..budak2 zaman skang. anak2 saya mmg jarang saya manjakan. tamo diorg leka. kena belajar dan siapkan kerja sekolah dulu. ada masa free baru bole main phone. kitorg terpaksa ajar mcm tu.

    ReplyDelete
  8. Memang pun...zaman kita dulu jauh betul bezanya kan.. skrg da canggih mcmnie esk zaman2 ank kita besar lg la teradvance :D

    ReplyDelete
  9. yelah kak ..
    sama macam anak2 saya skrg nie ..
    mulai 2 hari lepas saya bawa tab ke pejabat ..
    no more tab siang hari .. mlm sahaja ;)

    ReplyDelete
  10. elok le mcm tu. kasi time weekend je... tapi anak kazen saya, tk dpt main gajet, p main kat luar ngan kawan2 block plak. kena panggil baru balik. hahaha

    ReplyDelete
  11. salah siapa tu yer..takder rasa kasihaan lalu kita membelinya..bila ada ,susah plk nak mengcontrol nya..serba salah jadi mak pak zaman sekarang ni kan..

    ReplyDelete
  12. huhuhu sama ler gan ai....pening kepala...tak bagi mengamukkan....hihihi

    ReplyDelete
  13. anak2 sekarang lebih bijak dr kita hehe

    ReplyDelete
  14. anak2 zaman gajet sekarang..kita dulu anak2 alam semula jadi..main pon dengan alam..terjun parit..main tarik pelepah nyiur..tapi sebenarnya zaman dulu lg seronok...komunikasi dengan semua orang ..dan kita kenal org sekeliling...kanhhehe

    ReplyDelete
  15. anak2 skrg mmg lah kan kak.. sy tgk yg xsek lg pun teror je guna ipad

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.