Story Mory Cik Lala

Monday, January 14, 2013

bila sumenye sakit mata dan demam

Hari ni anak anak ai pakat tak pegi sekolah belaka sebab sakit mata. Yang adik baru nak recover. Dah berjangkit kat si angah dengan kakak pulak. Yang angah tu dah kena seminggu dah. Sekarang ni tengah teruk sebab tu tak bagi dia pegi sekolah. Lagi pulak silau kena cahaya matahari tu. Lagi la lambat baik. Tapi si angah tu ada exam saringan kelas darjah satu. Cikgu kata kalau  boleh kena datang dalam minggu ni jugak untuk ambik exam tu. Masalahnye boleh ke mata tu sembuh dalam masa sehari dua ni. Entahlah. Nampaknya hari Rabu kena jugak la datang sekolah. Yang si kakak pulak start kena semalam. Dah start letak ubat mata. Harapnya tak lama la sikakak sakit mata. Kalau tidak maunye si angah tu ponteng sekolah jugak sebab katanya dia tak tahu nak balik kalau kakak tak de. Semalam pun dah nangis susah hati bila dapat tahu kakak tak boleh pegi sekolah.

Published with Blogger-droid v2.0.10




6 comments:

  1. Sakit mate mesti seminggu baru sembuh..huhu

    ReplyDelete
  2. teringat masa zaman intan uitm dulu….ada sowing kawan sakit mata,, dia g kuliah pakai rayban x tahan tu,.,hehhe..tapi bagus juga. protection

    harap2 anak2 kak ana cepat2 sembuh….

    ReplyDelete
  3. Tengok pun mata nie jd berair pulak...uhuhu mmg seksa sakit mata nie lebih2 lagi bila baru bgn dr tdo.. Smoga cpt sembuh ya

    ReplyDelete
  4. siannye...susah hati kan klau anak2 tak sihat ni..huhu

    ReplyDelete
  5. alahaiii siannya... xselesa kalau sakit mata ni kan... nk tgk pun susah

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.