Story Mory Cik Lala

Friday, September 27, 2013

Anak lelaki tapi suka menjerit

Nak tanya pendapat kawan kawan. Anak saya ni lelaki. Suka sangat menjerit. Kalah pompuan. Kalau dia marah ke, kalau dia tak suka ke, dia akan menjerit. Sakit telinga kami satu rumah. Dah sekolah darjah satu. Dalam keluarga dia sorang jak macam tu. Kakak dengan adiknya tak. Tak tau la nak buat macam mana. Dah jadi habitnya. Ada tak anak kawan kawan yang macam tu. Macam mana cara nak atasinya ek?


- Posted using BlogPress from my iPad

7 comments:

  1. dulu adik2 lelaki saya kuat sangat menjerit , tapi lama2 diorang makin besar makin paha m , kalau budak2 ni susah sikit kak , masa ni diorang masih dalam sesi mengenali diri sndiri ...

    ReplyDelete
  2. Ank sedara lya lelaki.. Umur 4thn .. Pon suka mjerit.. X kira sbb ape.. Or ada j y dia nk mrh mmg mjerit la.. Rsanya mde ni normal kot.. Asya pon skarang camni klo mjerit bsg serumah.. Pdahal dlu x camni. Bla selidik... Pgaruh rakan sbaya.. Kt skolah sesama kwn2 dia org ckp2 kuat m mjeriy. Bla tnya sape ajr jerit2 ni.. Dia kata kwn2 kt school jerit2 gak

    ReplyDelete
  3. bebudak lagi kan kak.. nanti lama2 ok la tu... x yah risau eh... ngeee

    ReplyDelete
  4. Hye kak Ana..

    Salam Perkenalan.. Hurm anak sy pulak ske membaling barang.. Jerit tu kekadang jer.. Ke diorg jerit tu salah satu cara protes kak? hehehe

    Klo akak rerajin jenjalan la umah sy yg tak seberapa tu hik3

    ReplyDelete
  5. Qi pun suka jerit sekarang....bagi ju kalu dilarang makin tinggi jeritnya...anak lelaki akak tuh anak tengah kan...dia nak perhatian...so bila di jerit kuat2 dia akan nak attention kita...caranya better sis peluk dia sekerap mungkin, bagi belaian dan kata2 sayang byk padanya...supaya dia x mudah terasa...biasalah sis, anak2 nk besar...ju pun ada adik mcm nih dulu suka jerit2...so caranya better dekatkan diri kita padanya...jgn dimarah...makin marah makin menjadi2....

    ReplyDelete
  6. dia tgh train suara...hehe
    (sama la ngan si kecik sy tu..tp umo br 3thn..jerit jer keje dia...)

    ReplyDelete
  7. mcm anak lieya si dayyan la ...suke jerit kalo tak dpt ape2...rupenye die ikut kawan die kat taska...aishh geram ajek tgk kan...sakit tinge dibuatnye heheheeheh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.