Wednesday, March 6, 2013

Nak cari keje baru

Tak tau nak citer kat sape
Rasa frust sangat bila dapat tahu ada kawan saya ni nak resign dari sini
Sekarang beliau masih on maternity leave
So maybe after masuk keje nanti beliau akan tender
Kami sama sama masuk keje tahun 2008
Kalau beliau resign tinggal la kami 3 eksekutif kat sini
Dengan 3 eksekutif tu tak cukup tangan untuk kami handle keje keje yang ada
Nampaknya segala mak nenek akan diletakkan di bahu saya sebab kiranya saya paling lama kat sini berbanding eksekutif eksekutif yang lain
Owh rasanya tak mampu saya nak menanganinya nanti
Saya pun rasa macam nak resign jugak
Tapi kalau saya resign dari sini kat mana pulak saya nak keje
Nak buat business sendiri pun tak pandai
Owh pening pening kepala saya pikir
Makin lama keje makin tak best pulak rasanya
Macam macam nak kena buat
Apa apa sikit cari orang lama
Macam la orang lama ni tahu sume benda
Tapi suami saya tak bagi saya resign
Kan best kalau suami saya tak bagi saya keje
Suruh saya duduk kat rumah handle anak anak je
Bab duit biar dia yang pikir

Psst : kalau korang tau ada keje kosong kat mana mana sila lah inform saya ye.

12 comments:

  1. Lala .. kalau rasa overloaded...kena bgtau boss...jgn cepat ambil keputusan...think positive dulu k...mana tau boss nk ambik staff baru..x semesti lala staff lama kena buat semua benda...kena handover pd org lain la jugak...

    ReplyDelete
  2. huhu..saya pon berangan nak dok umah je tapi tak dapat..

    ReplyDelete
  3. susah juga ye camtu..teruklah kalau sorang2 tanggung keje yang banyak..huhu

    ReplyDelete
  4. la kesiannya..mesti tension kan semuanya kerja hempuk kat bahu kita seorang..

    lagi tension dok umah duit xder cam kak zu ni..

    ReplyDelete
  5. cuba try tgk kat http://kerjakosongonline.com/
    kat situ bnyk jawatan kosong :)
    good luck!

    www.suriaqistina.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. saya la nak kerja kat situ..bosan pulak jd suri rumah ni..hehehe..

    ReplyDelete
  7. alah kak jgnlah mcm tu, sapa nk jalan sesama jun g tmpt parking, tkmo brenti k

    ReplyDelete
  8. akak, cian akak..akak stress je Nampak..apa kata akak amek cuti sebulan tanpa gaji..rest minda..mungkin akak penat sangat kot

    ReplyDelete
  9. Sabar ye kak, ada hikmah tu, mana tau ni satu peluang untuk naik ke 1 level lagi ke... :D

    Dan moga cepat dapat cari pengganti :D

    ReplyDelete
  10. jgn buat keputusan ketika sedih cik ana
    tp mmg caik org lama tu normal di mana2 pon
    gud luck!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.