Story Mory Cik Lala

Monday, March 25, 2013

Ibu kena tinggal

Semalam budak 2 orang ni tido kat umah opah. Sampai hati tinggalkan ibu. Rela dalam terpaksa ibu benarkan si kecik ni tido kat rumah opah. Bukan sebab apa tak bagi dia tido kat sana. Kat sana tak de orang monitor diaorang main kat mana, diaorang main apa. Takut pulak budak2 ni main kat luar merayap ke mana mana. Nak nak pulak banyak kes sekarang ni kan. Opah pulak bukan lah peduli sangat. Dia sibuk buat keje dia je. Masak la bagai. Mana dia kisah budak budak ni nak main apa and kat mana. Lain dengan wan. Wan ni mak saya. Wan ni pantang budak budak ni diam je mula la dia mencari. Tengok depa wat apa sambil mulut tu pot pet pot pet. Nak kluar rumah jangan harap la. Saya lebih rasa selamat kalau anak anak saya di bawah jagaan mak saya dari orang lain.


Baru tido sehari semalam je balik tadi tengok tapak kaki danial dah terbelah.
Tak pasti la kena apa. Lepas ni jangan harap nak lepaskan dia ke sana lagi kalau ibu tak pegi.


Gambar 1: danish penat sangat lah tu. dia ni memang jenis tido awal. Buka je ipad mata pun leboh la.


Gambar 2: si kenit tu kalau malam malam mula la layan otomen sebelum nak tido. Kadang tu pukul 3 pagi baru dia tido layan otomen.





15 comments:

  1. kesian pula dekat danial... harapnya luka tu tak serius :)

    ReplyDelete
  2. kesiannye danial..die tak cakap ke kena ape kaki die kak..?

    ReplyDelete
  3. ala..kenapa kaki dia tu kak? mesti sakit tu. huhuhu. gitulah anak lelaki, lasak sikit

    ReplyDelete
  4. baru lepas hantar Dina rumah Tok dia jugak..

    ReplyDelete
  5. la kena apa agaknya kaki tu sampai terbelah..moga cpt smbuh tau

    ReplyDelete
  6. ish ish ishhh...kesiannya dia...kat umah saya pulak budak2 jangan haraplah nak main kat luar kalau nenek ngan atok tak ikut sama....mmg parents saya tak berani nak lepaskan diorg sendiri..

    ReplyDelete
  7. alahai siyan nye danial
    dia tak bgtau ke kenapa?
    BTW ana duk mana la ni? x berjiran ngan opah lg ye

    ReplyDelete
  8. lyan otomen smpi ttido ha dia.... :)

    ReplyDelete
  9. budak budak kalau dapat keluar mmg lupa dunia..bila balik kerumah ada jer yang tak kena..luka sana..benjol sini...

    ReplyDelete
  10. kaki dia tu terpijak benda tajam ke kak?aduh kesiannye

    ReplyDelete
  11. Laaa...napa dgn kaki tu? Smoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  12. kesiannya….harap denial cepat2 sembuh ya…ameen

    ReplyDelete
  13. noe plak..klu kt umah opah diaorg...di monitor 24 jam ... klu kat umah wan..lepas bebas..tiba2 je dh sampai sungai...adehhhh...

    ReplyDelete
  14. kesian danial... semoga cpt sembuh:)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.