Story Mory Cik Lala

Wednesday, March 13, 2013

Jangan sombong dan berlagak

Pangkat dan harta bukan boleh menongkat langit pun. Pangkat dan harta bukannya boleh selamatkan kita dari siksa kubur pun. Pangkat dan harta jugak tak boleh selamatkan kita di alam masyar pun. Yang boleh selamatkan kita adalah amalan kita. Apa yang kita buat di dunia ni. Kebajikan kita. Dan juga doa dari anak anak yang soleh.

Kesian saya tengok orang yang suka menyombong diri ni, orang yang suka marah marah ni.  Baru ada pangkat sikit dah nak berlagak. Nak marah marah dan herdik orang bawahan. Tak boleh cakap elok elok ke. Orang bawahan pun manusia jugak. Ada hati dan perasaan. Agak agak la kalau dapat boss yang macam ni, berapa ramai sangat la yang suka kat dia kan. Berapa lama sangat la orang tahan keje bawah dia kan.

Jadilah orang yang disukai oleh orang lain. Jadilah orang yang walaupun pangkatnya tinggi tapi tetap low profile sebab semua manusia itu adalah sama di sisi Tuhan.

sumber gambar : FB

14 comments:

  1. nice sharing. org yg sombong dan berlagak xkan ke mane

    ReplyDelete
  2. setuju tu kak..ape la ade pada harta..bukan boleh bawak ke mati

    ReplyDelete
  3. Terima kasih atas perkongsian ini..
    Minta dijauhkanlah dari sikap sombong & berlagak ni.. :)

    ReplyDelete
  4. allahuakbar... mintak dijauhkan..

    ReplyDelete
  5. betul kak, tu duk pikir, bilalah org spmbong ni nak insaf, baru diberi pangkat dan kesenangan dari Allah terus rasa diri tu hebat sangat

    ReplyDelete
  6. biasalah cik ana
    lumrah manusia
    bile dh di atas selalu lupa asal usul
    insha allah sesama la kita jadi bos yang baik :)

    ReplyDelete
  7. yup betul sangat... x perlu meninggi sora punn... kena penuh berhemah..

    ReplyDelete
  8. sgt setuju....da naik skit da sombng..lupe diri kan..itu la manusia..

    ReplyDelete
  9. Siapalah kita kan.... kalau Allah tak izinkan, nak menyedut udara pun tak mampu

    ReplyDelete
  10. terima kasih atas ingatan bersama tu kak...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.