Story Mory Cik Lala

Friday, March 15, 2013

Minyak cap apa

U olls suka isi minyak kete cap apa? Petronas ke, shell ke, petron ke atau pun lain lain. Selalunya ai isi minyak kete cap Shell. Dua minggu sudah encik hubby dapat 2 gift kad petronas. So ai isi la minyak cap petronas ni. Dah jadi rutin setiap hari ahad malam isnin minyak kete mesti full. Tapi ahad lepas minyak kete ai tak la full sangat. Kira minyak tu dalam 90% je. Yang menakjubkan tu sepanjang minggu ni ai tak top up minyak pun lagi sampai la hari ni Jumaat. Kira minyak tu tahan dari isnin sampai Jumaat. Sebelum ni kalau minyak ai hari isnin tu penuh sekali pun, hari Khamis petang dah tinggal 10%. So ai kena la top up petang khamis tu sebab tak nak kehabisan minyak pada hari Jumaat. Memang la kalau tak top up pun minyak ada lagi 10%. Takut pulak jem ke hapa ke nanti. Tengah tengah jalan kehabisan minyak. Tak ke naya. So persoalannya, adakah minyak Petronas ni
lebih menjimatkan dari Shell? Kalau ye, nampaknye lepas ni ai kena la bertukar kepada minyak cap Petronas pulak.

4 comments:

  1. slalu ke petronas je..tp klo kat sini shell yg terdekat
    so memanfaatkan kad bonuslink kat shell dpt la point..hehe

    ReplyDelete
  2. Kalau untk memasak, kakcik suka guna minuak cap buruh! Hehehe,,,

    Minyak kereta selalunya isi di Shell atau Petronas. Tapi kakcik tak tahu bezanya sebab kakcik tak memandu. :)

    ReplyDelete
  3. ada yg kata shell lg jimat...tp hubby biasa isi kt petronas jer..

    ReplyDelete
  4. ikot kete kot
    sy pon x geti bab2 minyak ni
    belasah je
    tp selalu shell sbb nk tgk gambau FA kt pam minyak tu
    ahahahaha...poyo sungguh reason

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.