Monday, March 25, 2013

Gomen ke swasta

Tu lah dia kan kalau keje swasta ni. Kalau tak puas hati mula la nak cari keje lain. Kalau dapat keje gomen, seronok ke tak seronok keje kena harungi jugak. Pahit manis kena telan.

Korang pulak suka keje swasta ke gomen. Saya dah banyak kali cuba apply keje gomen ni. Tapi tak pernahnya dapat. Akhirnya pasrah dengan ketentuan ilahi. Mungkin dah jodoh saya untuk keje swasta. Niat nak keje gomen terkubur sudah. Tambahan umo sekarang pun dah nak masuk 40's. kalau masuk gomen pun tak dapat benefit macam keje dari zaman zaman muda. Terus je lah keje ngan swasta ni. Moga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat.

10 comments:

  1. xpe kak. rezeki ada di mana2. mungkin bkn rezeki akak nak kerja di gomen. saya dulu dpt keje gomen skang ni pun kena lalui 3x interview. sbb diorg nk tgk betul2 layak or tak. huhuhu

    ReplyDelete
  2. ye lah ibu lala...kita stay dgn swasta jer lah...rejeki kita di situkan...

    ReplyDelete
  3. Samalah kita kak...dah byk kali cuba apply gomen xdenya dpt uhuhu..teringin gak nak ada pencen bila dah tua nnt hihihihi.....

    ReplyDelete
  4. saya dulu pun kerja swasta... hubby yg desak suruh minta goverment dan memang rezeki saya boleh kerja gomen. tapi dua-dua ada pro and cons :)

    ReplyDelete
  5. saya pn swasta jer kak...apply gomen pn xdapt gak haha

    ReplyDelete
  6. rezeki sudah tertulis..kita mahu ini..tp Allah da rancangkan perjalanan hidup kita yg lebih baik dari ini..terimalah itu seadanya...:)

    ReplyDelete
  7. saya pulak keje gomen tapi terasa cam nak keje swasta..hehehehe....

    ReplyDelete
  8. laaa awatnye nak pindah keje
    la ni bukan senang nak switch keje
    sy pon sama la cik ana, berkali2 mintak gomen
    rezeki dah tertulih camgini..saya redho
    :)

    ReplyDelete
  9. sudah rezki akak kat swasta...xpe kat mane2 pon kerja janji rezeki halal..

    ReplyDelete
  10. saya dah bosan apply gomen…keje je swasta kak…hehe..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.