Story Mory Cik Lala

Thursday, July 24, 2014

Hantar la kalau dah siap


Buat apa nak peram baju saya yang dah siap tu. Hantar je la kan. Cantik sangat ke sampai tak nak pulangkan kat saya. Yang geramnya lagi tu saya bagi kain 3 kaler hijau. Yang 2 tu anak saya dan saya punya. Corak yang sama cuma beza meter saja. Yang hijau bunga purple tu saya punya. Boleh pulak dia kata satu je kaler hijau yang saya hantar. Leb kali tak mau dah hantar kat dia ni. Serik.

Korang kalau tau tailor mana mana yang pandai jahit baju meh la habaq kat saya no. Baju jubah anak saya tu tak tau la dia jahit ke tak sebab kain tu kain lycra. Katanya tak boleh jahit mesin sebab kain getah. Kenapa la tak cakap awal awal masa bagi hari tu. Ni baru nak cakap. Tak paham tak paham.

11 comments:

  1. Masalah juga dapat tukang jahit yg macam ni ye Ibu Lala.. yg kakak akak pulak orang tak bayar pulak.. baju dah ambil.. kata nak bayar bila dapat gaji.. tapi tak juga hantar.. boleh ajer kakak akak jahit baju kain lycra tu guna mesin jahit biasa.. memang kena cari yg proper lepas ni ibu lala..

    ReplyDelete
  2. Aduhaii..dilema sungguh betul kalau bab tailor tak siapkan baju kita tu kan kak..Mana boleh macam tu..kena lah tepati janji..Hopefully akak cepat2 dapat baju raya tu..kalau tak.macamana nak raya kan..

    ReplyDelete
  3. byk sgt kot tempahan tu yg byk alasan tu ..sabar ye

    ReplyDelete
  4. akak, stress pulak saya bace msg! hahahha

    ReplyDelete
  5. Alahai....
    Berapa hari j lagi ni.. sabar je la.. alhamdulillah tailor lya ok n tepat pd waktunya.. y pnting jahitan cantik n kemas

    ReplyDelete
  6. Aduyaiii sian sis...kes mcm nilah julia lg suka beli baju readymade...fitting terus senang, nak upah jahit ni susah nak cari tailor yg bagus dan cepat buat...akak sabar ye...thn depan raya cuba try beli baju readymade...cuma outer sikit2 je

    ReplyDelete
  7. Nasib kurang baiklah Ana dipertemukan tailor macam itu.

    Selamat Hari Raya, maaf dari kakak andai ada salah-silap.

    ReplyDelete
  8. huhuhu
    sedihnya kalu jadi gini...
    sblm ni penah anta kt dia jugak ke?


    p/s:
    saya ada letak info pasal tailor tu kt blog
    leh cari kt fb : baju kurung bayi hannan
    kat instagram : koleksibayihannan

    ReplyDelete
  9. acik tempah online tu di kota tinggi johor..kita kena bagi ukuran kita..acik selalunya terus beli kain ngan orang tu terus,..tak de la acik poskan kain..tapi acik memang suka dengan jahitan dia..acik buat baju kurung je

    ReplyDelete
  10. laaaa kesahnye
    dh tu cane, dh last2 minit camgini huru hara gak nk caik sedondon kann

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.