Story Mory Cik Lala

Tuesday, February 12, 2013

Mood ke laut...

Mood ke laut sungguh hari ni
Pagi tadi keluar pun semata mata temankan cousin yang nak tempah baju nikahnya
Tunjukkan dia rumah tailor tu
Pastu balik rumah berkepuk je dengan bantal
Anak anak pulak kat rumah opahnye
Sebab kononnye pak usu diaorang nak bawak pi tengok wayang

Pukul 3:30 petang keluar kejap dengan mamai mamai baru bangun tido
Kununnye nak pegi cuci kete
Tapi nampak cuaca macam mendung hari ini je
So cancel pi basuh kete terus pi isi minyak kete
Maklumla esok kan nak keje
Tangki minyak tu haruslah penuh kan...

Lepas isi minyak kete tekak ni rasa cam nak makan putu bambu je
So misi mencari putu bambu la pulak
Pegi nun sikit punya jauh
Sampai sampai al putu wal bambu dah habis
Haih...melepas la lagi
Apa nasib hari ni entah
Dah berapa hari nak makan putu bambu
Tapi malas nak pegi beli sebab jauh sangat
Hari ni pegi dah habis pulak
So balik dengan perasaan hampa
Di tambah pulak dengan kedatangan sakit perut secara tiba tiba
So ai pun pecut la....
Apa lagi.....


Sib baik sempat sampai rumah dan tak kena tahan dengan encik polis tadi...


- Posted using BlogPress from my iPad

8 comments:

  1. Samalah kita...saya pun akan isi minyak keta utk seminggu..mls nak singgah stesen minyak....hehe

    ReplyDelete
  2. kak ana,..rasa kelakar la entry ni..mcm sempoi je rasa..hehee

    ReplyDelete
  3. Alahai, kesian tak kesmpaian nak makan putu bambu. Saya lak tadi nak makan lauk berkuah santan untuk buka puasa, puntak kesampaian.. Tercancel sebab anak meraung2....

    ReplyDelete
  4. hamboi dia..drift ek
    kat bangi banyak juai putu bambu tu
    kalau tingin mai la bangi
    mcm dekat kann
    :P

    ReplyDelete
  5. Adehhh, terliur bila baca pasal putui bambu.. Dah lama nau tak makan..

    Mana nak cari nieh ;D

    ReplyDelete
  6. KA Pun mood kelaut juga tp dah dasar blogger ttp nak tepek cerita juga hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.