Story Mory Cik Lala

Thursday, February 14, 2013

Family member baru ~ Sugar Glider

Pet ni namanye sugar glider
Dah lama orang bela pet ni
Cuma kitaorang je baru nak bela
Tapi masa mula mula SG ni glamer
Harganya mahal beratus ratus rm
Sekarang pun mahal jugak tapi
Tak la semahal masa mula mula glamer dulu

Pet ni dibelikan oleh encik ayah kepada
3 orang anak anaknya yang tersayang
Bangun pagi tadi tengok dah ada
Tapi kejenye asyik tido je
Kalau tak dikejut tak makan la dia
Bila dikejut baru tau lapar
Baru berebut rebut nak makan

Makanannya terdiri dari buah buahan
Buah yang paling disukai ialah epal dan honeydew
Pet ni boleh jugak diberi makan karot atau kentang yang telah direbus terlebih dahulu
Seronok tengok aksi SG ni

Buat masa ni pets ni tak de nama lagi
Ada ke patut encik ayah nak letak
Nama pet ni 'ana' sempena nama ai
Sebab matanya bulat macam mata ai
Masalahnye ada ke mata orang yang empat segi wahai encik ayah
Pastu ai kata kalau encik ayah panggil pet tu dengan nama ai
Ai akan panggil pet yang jantan tu dengan nama encik ayah

Hah...adilkan...














11 comments:

  1. ni apa nama pet ni eh kak ana?mahal tak

    ReplyDelete
  2. Alahai cute benau
    Brani ek dak lala pegang
    Anak sy sume penggeli, termasuk le mama mereka ni
    Hihi..
    Tp ok pe gune nama ana, maknanye dia sentiasa ingat kat ana
    :)

    ReplyDelete
  3. cik lala...comel yeee sugar glider u all...gerammm lah tgk...mesti seronok kan tiap2 hari dpt main2 gan pet peliharaan...pastu sng je kan bg mkn buah je tuh..:)

    ReplyDelete
  4. Ank saya ada jugak mintak nk beli SG nie tp saya x bagi sbb nnt saya jugak yg kena jaganya...

    ReplyDelete
  5. susah x. nak jage SG tuh....
    p/s: jemput singgah blog sy

    ReplyDelete
  6. comel..tp akak tak bole la nak bela

    ReplyDelete
  7. mungkin satu hari nnt blh ada pet utk the kids ni. eh, rajin ke dia orang nak jaga2?! hehehe...

    ReplyDelete
  8. binatang ni boleh belai2 mcm kucing jugak ke ana..?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.