Story Mory Cik Lala

Wednesday, November 6, 2013

Ragam anak

Malam tadi

Anak : ibu, boleh tak esok tak nak pegi sekolah agama. Sekolah petang abang ngah pegi.

Ibu : nanti la ibu pikir macam mana. Kalau dok kat rumah pun asyik bergaduh je baik pegi sekolah.

Anak : okey okey abang ngah tak bergaduh.

(selagi tak bagi jawapan selagi tu la dok tanya)

Pagi tadi

(masa ibu kat dalan tren nak pi keja)

Anak : ibu boleh tak tak nak pegi sekolah kebangsaan.

Ibu : kata semalam tak nak pegi sekolah agama je. Sekolah kebangsaan nak pegi.

Anak : (dalam nada  nak menangis). Abang ngah kata abang ngah nak pegi la sekolah agama. Sekolah kebangsaan yang abang ngah tak nak pegi.

Suka hati nko la anak. Dia tu memang tak berminat nak pegi sekolah pun. Asik nak cuti je. Duduk kat rumah pun bergaduh dengan adik je kejenya. Adik tak usik dia tapi dia yang kacau adik dulu. Pastu bila adik balas balik mula la dia nak mengamuk.

Anak no 2 memang camtu kut.

Note : komputer kat opis tak boleh bukak lagi. Boleh on tapi network tak ada. Talipon pun tak leh guna. Apa lagi kan. Buat la apa yang patut. Hi hi hi

7 comments:

  1. Oh, sama aje perangai dengan anak sulung saya. Kalau tak nak pergi sekolah mulalah macam-macam sakit. Lepas dapat 'perlepasan' aktif semula.

    Budak-budak memang macam-macam kerenahnya, kan!

    ReplyDelete
  2. memacam ragam kann
    anak2 kite pon gitu kdg tp papa derang mmg garang
    bab2 ponteng nih mmg dia tak suke
    so apa2 alasan pon depa kena pi skolah
    tp la ni dh abih exam pon kann..skolah pon memain jek
    cite psl anak no 2, derang mmg pe'el lain sikit hihi...

    ReplyDelete
  3. pulak??? sat nak pi sat takmo pi... ibu pulak yg pening ye...

    ReplyDelete
  4. hihi..gni lah kerenah anak kan..sama cam asya..pg2 nk g skolah tu, ade je peel dia.. bukan sbb x nk pi sekolah..tp slalu mtk sesuatu y x ada..mulalah buat hal lps tu..

    ReplyDelete
  5. anak sulung noe pun camtu...x nak g sekolah...sib baik exam dh abis semua kan...

    ReplyDelete
  6. anak dara sy no 2...dia selalu jer beralah ngan adik(lelaki) dan abg dia kalo adik n abg dia buat dia dia nanges jer...kesian tgk...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.