Story Mory Cik Lala

Wednesday, November 20, 2013

Esok mak pegi Johor

Esok mak saya nak pegi Johor
Anak anak saya nak ikut tapi saya tak bagi
Lama jugak mak saya pegi sana
Sampai hari isnin
Nanti demam rindu la saya kalau mereka tak ada
Dari kecik tak pernah berenggang dengan mereka

Nampaknya sabtu dan ahad ni kena la bawak mereka pegi jalan jalan
Nak isi masa lapang mereka yang ketiadaan wan untuk beberapa hari
Kalau tak bawak jalan jalan tu mesti memberontak
Sebab mereka nak pegi Johor saya tak kasi
Lagipun saya cakap dengan mereka kalau mereka tak pegi Johor saya bawak pi jalan jalan sabtu ahad ni
Tu yang mereka sanggup tak pegi Johor tu

Esok saya terpaksa ambik cuti la
Nampaknya hari jumaat dan isnin terpaksa la tinggalkan mereka kat rumah mertua saya
Dekat je pun
Tapi tu la kan
Pagi pagi sebelum pi keja nak kena hantar la mereka ke sana
Petang lepas balik keja kena angkut pulak balik rumah
Hurm....

Note : Sorry ye kawan kawan. Saya dah jejak rumah korang tapi tak boleh nak tinggalkan komen. Pc problem. Nanti ada masa saya bw tru fon dan tinggalkan komen ye. Dah pukul 5.10 petang. Jom siap siap nak balik. Yahuuu....

9 comments:

  1. Camni la jadi ibu yg bekerja kan...bila cuti sekolah mula la nak kena cari pengasuh..nawk nsib baik mak yg jaga..mcm akak ni anak dah seminggu kat rumah mak mertua kat Pahang...rindu sgt..dah le dia sorang jer..:(

    ReplyDelete
  2. Sonoklah pergi JOHOR...hehehe food heaven jugak tu

    ReplyDelete
  3. untung jugak la ada mak tlg jage.huhu.....

    ReplyDelete
  4. pg johor ada apa kak? ada kenduri ke kt sana? nampaknyer akak kene la bwk diaorg pusing2 yek ujung minggu nih... kalu tak kang ada yg mogok

    ReplyDelete
  5. Tak sanggup nak berpisah dengan anak2 kan Kak..
    sabtu ahad ni kena lah tunaikan janji...hehe

    ReplyDelete
  6. johor tu kat mana? xpe kak.. bebila kembali terjah k.. ;)

    ReplyDelete
  7. eerr..esok pon saya nak balik johor tengok mak mertua tak sihat..-ade kene mengena tak?- heheh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.