Story Mory Cik Lala

Thursday, November 7, 2013

Macam macan hal

Semalam baru terbongkar rahsia yang setiap hari zafran bagi duit kat kawan dia Lokman seringgit. Kakak kata jumlah zafran bagi duit kat kawan dia maybe dalam rm10 ke atas. Kawan dia selalu mintak duit dengan zafran. Dia kata kalau zafran tak nak bagi dia tak nak kawan.

Aduhai budak budak sekarang ni kan. Suke beno mintak mintak duit kat kawan. Mak bapak bagi tak cukup ke.

Ada satu kes pulak sebelum ni zafran kata ada kawan dia tu bawak duit banyak sangat ke sekolah. Kadang kadang bawak sampai rm50. Siap agih agih duit untuk kengkawan lagi. Rupa rupa mak budak tu kata anak dia pecah tabung kat rumah. Maknye pelik sebab setiap hari anaknya tu beli menan lepas balik dari sekolah. Sedangkan duit belanja yang mak dia bagi tu sikit aje.

Macam macam hal la budak budak ni kan.

6 comments:

  1. la ada pulak mcm tu, kena nasihatkan dan tgk2 selalu anak2 kita yg masih kecil kan ! done nuffnang !

    ReplyDelete
  2. zaman anak2 acik kecik dulu pun dah ada benda ni..siap ugut lagi..kalau lepas raya..siap cakap..esok..bawak duit raya serah kat aku..macam tu la..
    tapi ensuami acik pi sekolah..dan cik gu disiplin..buat intipan sudahnya dapat la tangkap budak yang buat tu..

    ReplyDelete
  3. pandai btul budak2 sekarang main ugut2 yek
    risau jugak kite, dpt2 anak2 kite yg takot x de kwn mmg sah bg je le duit derang

    ReplyDelete
  4. Kena pantau jugak tue akak.. tak boleh dibiarkan.. nnti kejanya nak pau duit org jer..

    ReplyDelete
  5. kecik2 dah pandai nak paw orang kan...klu hari2 RM1..sebulan dah berapa??? pecah tabung pun ada...mewah sungguh tu..siap belanja kawan2...hehehe...mcm2

    ReplyDelete
  6. anak dara saya drjh 1 bg rm2 jer..anak bujang drjh 6 bg rm3... siap bekal lg...duit belanja masuk tabung masing2..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.