Story Mory Cik Lala

Friday, October 11, 2013

Mak awak ni tak sekolah ke

Semalam zafran ada kelas seni
Tajuk seni semalam ialah anyaman
Alah yang anyam anyam macam tikar tu
Zafran tak bawak kertas warna yang berkilat tu
Tapi dia bawak kertas warna yang bersaiz A4 je
Saya dah potong jalur jalur siap siap la dari rumah
Sampai kat sekolah boleh pulak cikgu dia kata
Mak awak ni tak sekolah ke
Kertas warna pun tak kenal

Bila zafran balik rumah dia citer la kat saya cikgu dia cakap macam tu
Apa lagi
Menyirap la darah kan
Suka suka hati je cakap macam tu kat budak budak
Macam tu ke perangai seorang cikgu
Depan budak budak berani la dia cakap kan

9 comments:

  1. Gegegege... Klu iye pun jgn
    Ah c mcm tu cikgu ni pun main lps jer ckp dhn bdk2

    ReplyDelete
  2. Nama anak kita sama la Ana...ada Zafran...ish menyirap bacanya...cikgu ni pun tak beri contoh pada anak2 murid..main sedap cakap jer...

    ReplyDelete
  3. salam singgah kak ana. mungkin cikgu tak tu bajet zafran balik bagitau akak. sabar ek kak.

    ReplyDelete
  4. Cikgu stres pas pada anak murid le tu.. sabo je le..

    ReplyDelete
  5. boleh ke cikgu cakap cam tu,..melampau la,,

    ReplyDelete
  6. wah..ada ke patut seorang guru ckp mcm tu...depan anak murid..contoh yg sgt tidak baik. kalu ayu pun of coz menyirap..

    ReplyDelete
  7. kuajaq punya cikgu.. mulot main lps ckp je.. naseb akak x pegi serang..kalo tak habis dia..huhu...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.