Story Mory Cik Lala

Tuesday, October 22, 2013

Borak borak dengan kakak

Kalak : abg ngah besar nanti nak jadi apa

Danish : bawa ambulance

Kakak : kenapa

Danish : sbb bawa ambulance tu best

Diam sejenak

Ek eh tak jadi la bawak ambulance. Sebab nanti tak de cuti. Sabtu ahad pun kena bawak ambulance jugak.

(Dalam hati ibu "jangan kata bawak ambulance bawak kapal terbang pun ibu tak kasi. Kalau boleh ibu nak anak anak jadi pensyarah atau yang sewaktu dengannya.")

14 comments:

  1. sbb apa kah? heheheh pandai lak tu bwk ambulan tak blh cuti takmo lak yek

    ReplyDelete
  2. SEBAB?
    SILA BERI SEBAB MUSABABNYA.. hahahhha
    haikal nak jadi pilot sebab gaji banyak katanya.. ahakkksss

    ReplyDelete
  3. SEBAB?
    SILA BERI SEBAB MUSABABNYA.. hahahhha
    haikal nak jadi pilot sebab gaji banyak katanya.. ahakkksss

    ReplyDelete
  4. sebab? ayat tak habis tu sis....nak tau boleh? :-)

    ReplyDelete
  5. Anak2 ni kadang2 main cakap je ikut mana dia rasa seronok tapi kita sebagai ibu kenalah jadi pendorong buat mereka.

    ReplyDelete
  6. Insya Allah... berkat doa ibu suatu hari nanti Danish bakal jadi pensyarah... amin!
    Tapi best juga kalau anak boleh bawa kapal terbang, nanti kan boleh bawa ibu terbang ke serata dunia... kan setiap tahu dapat tiket pernerbangan free ke mana-mana saja :)

    ReplyDelete
  7. Insyaallah mudah2an tercapai impian akak tue yer..

    ReplyDelete
  8. Bijak anak2 sekarang...bila sesi soal jawab ada je jawapan lucu hehhehe

    ReplyDelete
  9. hehehe,,bagus anak-anak akak, bercita-cita, nanti kena bagitahu anak cita-cita harapan kakak kepada mereka.

    ReplyDelete
  10. hehehe... cita2 anak2 ni sentiasa berubah2 kan

    ReplyDelete
  11. Cita2 zaman kanak2 kak, insyaAllah mudah-mudahan tercapai impian Ibu mereka ;D

    ReplyDelete
  12. bawka kapal terbang best apa.. jadi pilot gaji besor..haha.. tp maybe akak takot kot.. bahaya tu nak bawak kenderaan kan..

    ReplyDelete
  13. comel jek cite2 abg ngah...
    budak2 blum tahu sgt cite2, anak2 sy kate derang nk keja cam mama..haii x yah la
    cukup la sorang je akontan
    sama la kite pon nk derang jd cikgu ke lect ke...tp itu la susah nk kate
    tgu la derang besau sikit

    ReplyDelete
  14. heheh.. boleh tukar2 pulak kerja eh.. bila ingat takde cuti tukar.. chumill budak2 nih...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.