Story Mory Cik Lala

Thursday, October 24, 2013

Kapal korek

Masa kat kedai adik kata adik tak nak beli pun
Adik kata adik nak tengok je
Tapi balik rumah adik nak beli pulak
Siap merajuk nangis mangis belakang pintu sambil lap air mata
Menangis tapi suara tak keluar
Akhirnya ibu terpaksa belikan jugak adik benda ni
Tu pun last stok yang ada
Nasib baik cepat pegi beli
Kalau lambat mesti orang lain dah beli dulu

Bila ditanya kenapa adik tak beli semalam
Katanya cebab nanti tak muat kete. Kan ayah beli adiah untuk baby kawan ayah tu.
(Kebetulan kotak hadiah bb tu pun besar jugak. Memang betul la kata adik. Kalau beli kapal korek tu harus lah tak muat kete. Maklum la kete kancil aje. Clever boy la adik ni).

6 comments:

  1. kalau dah habis mesti lagi haru kan kak?

    ReplyDelete
  2. alah comelnye... biasalah bebudak... tp jgn ikotkan sgt kehendaknya..takot nanti dah terbiasa mintak itu ini smpaikan bila xdpt nanti jadi parah pulak rajuknya..

    ReplyDelete
  3. heheeh dia mau tp malu heheheh... akhirnya bile adik bt drama airmata dpt gk

    ReplyDelete
  4. masa depan mata, tak berapa nak suka.. balik rumah baru terpandang-pandang.. nasib baik dibelikan, kalau tak mau mandi tak basah, tidur tak lena he he

    ReplyDelete
  5. Bijak nya adik. Cantik lah keta baru adik ni ☺

    ReplyDelete
  6. alalalala suwitnye jwp cenggitu
    pastu merajuk yekk
    bertuah adik selalu dpt menan..ibu pon rajin layan ekk

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.