Story Mory Cik Lala

Monday, August 26, 2013

Kematian itu pasti

Dari minggu lepas

Tak henti henti dengar berita tentang kematian

Meremang bulu roma dengar

Bermula dari kejadian bas genting yang terbalik tu

Jumaat lepas jugak ada jiran yang kat kampong meninggal

kerana kemalangan dengan treller

Semalam pulak Ahad, ada jiran kat rumah yang meninggal jugak 

ketika menunggang motosikal berkuasa besar di Genting Sempah

Hari ni pulak dapat  berita kematian abang seorang kenalan

 

Ya Allah, kau cucurilah rahmat ke atas roh roh mereka

Dan tempatkan lah mereka di kalangan orang orang yang beriman

 

Ameen ya Rabbal A'lamin


Kesimpulannya :


Kematian itu sangatlah dekat

Dengan kita kan

Cuma kita je yang tak tahu

Bila bila masa je kita

Akan dijemput Ilahi

 

7 comments:

  1. Salam kak ana..takut kan dengar...Al fatihah ..

    ReplyDelete
  2. Al-fatihah.. kematian sangat dekat kan kak..

    ReplyDelete
  3. al fatihah
    btol tu cik ana, mati itu pasti
    cume bile, di mana dan bagaimana menjadi rahsia Allah

    ReplyDelete
  4. al fatihah buat semua umat islam yang telah meninggalkan kita..

    ReplyDelete
  5. setiap yg bernyawa itu pasti MATI. bila, di mana, kenapa smuanya rahsia ALLAH.

    ReplyDelete
  6. Alfatihah buat arwah....
    Betul tu IL....kematian tu pasti cuma kita ni pun kekadang boleh lupakan...
    Leka dengan dunia ....huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.