Story Mory Cik Lala

Tuesday, September 30, 2014

Tawar hati nak keja

Tak tau nak cakap perasaan ni macam mana
Marah geram kecik hati dan macam macam lagi
Cam dah tawar hati nak keja
Kepot betul orang orang kat opis tu
Depan kita bukan main baik lagi
Tapi belakang dok mengata
Berlakon je baik tu
Adat jadi orang bawahan kan
Salah orang bawahan nampak belaka
Salah orang atasan pejam mata saja
Semuanya betul belaka
Yang tak tahannya bizi body la sangat
Makin lama keje makin menyampah pulak
Bukan menyampah dengan keja
Tapi menyampah dengan perangai manusia yang hipokrit

16 comments:

  1. mana2 pun sama je kak. saya dulu masa kerja di salah satu govt agency, saya betul2 meluat dgn sorg kakak yg selayaknya dipanggil makcik. saya terus cari kerja lain, alhamdulillah dpt kerja baru yg mana jawatan lagi tinggi dari makcik tu. geram sgt2 dgn perangai manusia2 yg hipokrit dan kepochi..

    ReplyDelete
  2. Salam kak. Saya pun kadang-kadang hadapi masalah yang sama. So bila jadi macam tu kan saya selalu buat hal sendiri jer. pastu lebihkan minta doa pada Allah, minta supaya diberi kekuatan dan ketabahan menghadapi kerenah manusia yang mengjengkelkan kita dan buat kita sakit hati tu. Itu jer cara saya.

    ReplyDelete
  3. bawak bertenang dulu, fikir sehabis baik, minta petunjuk dari Allah swt dan barulah buat keputusan, kdg2 tengah marah ni kita buat keputusan ikut rasa & nafsu marah semata. Doakan yg terbaik for u ye !

    ReplyDelete
  4. SABAR AJE KAK ANA.. DEMI MENCARI SESUAP NASI ..

    ReplyDelete
  5. biaslaah tu kak, kt mana2 opis mmg gitu, jarang ada org atas yg nk mengaku salah n ckp org bwhnyer betul

    ReplyDelete
  6. tension kan kak bila situasi mcm tu..

    keje ok tp org lak buat hal

    ReplyDelete
  7. tula...kadang susah kan...kite dah suke ngan kerja...org2 sekeliling pulak buat hal..
    semoga dipermudahkan dengan semua urusan kerja2.

    ReplyDelete
  8. Lumrah kehidupan yg dilingkungi bermacam jenis manusia menagih banyak kesabaran Ana. Abaikan saja dan jgn simpan dlm hati nanti bawa penyakit...

    ReplyDelete
  9. Biasalah ada manusia tu memang perangai macam2....sabar dulu ....fikir untuk masa depan...takkan kerana orang lain kita nak musnahkan kerjaya kita ...periuk nasi kita...nanti orang tu tepuk tangan pulak...sabar yer..

    ReplyDelete
  10. Biasanya kalau tak kerana kerja, kerana kawan pejabat. Adat orang bekerja makan gaji. Kalau saya, jadi lone ranger lagi baik daripada duk berkawan dengan orang-orang bertalam dua muka nih.

    ReplyDelete
  11. kak.. biasalah klo berhadapan dgn org mcm ni.. kt kna byk sabar.. tp sikit sbnyak mmg effect jugak pd mood kerja kita kan..

    ReplyDelete
  12. ana buat je keje ana...x yah nak fikirkan sangat diaorg tu...bazirkan otak jer...

    ReplyDelete
  13. kalau la kaya raya dah lama berhenti dah..dok umh jaga anak lagi best..=D

    ReplyDelete
  14. sabar ajelah IL...namanya pun manusia kalau tak de dugaan gitu, bukan kehidupanlah namanya so layan ajelah IL....cari makan nak buek camno

    ReplyDelete
  15. lumrah kan
    sabar ye kak.
    maap bru sempat bw.

    thanks akak singgah blog saya n tinggal komen

    ReplyDelete
  16. sama aja di mana2...itu lah namanya dugaan..kalo semua org baik2 xder cabaran hidup pulak...betol x kak...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.