Story Mory Cik Lala

Thursday, September 4, 2014

Masalah problem

Bila pikir pasal anak rasa cam nak benti keja. Baru dapat call dari van sekolah marah marah sebab saya bayar bulan ni RM150 je. Sepatutnya kena bayar RM190. Saya bayar kurang sebab Nabila tak naik van sejak bulan 8 hari tu sebab van tu selalu lambat.  Rupa rupanya mengamuk pulak si driver van tu. Katanya tahun depan tak payah naik dengan dia lagi. Nabila hanya naik van sekali je setiap hari iaitu time balik sekolah kebangsaan. Pagi pagi dia pegi dengan saya. Tak boleh tolak ansur betul van sekolah ni. Mentang mentang la ramai nak naik dengan dia tu pasal la dia sombong tak bertempat. Naik sekali tapi kena bayar RM100. Dia ingat dia sorang je nak pakai duit. Tak pe la. Kat dunia kau untung la. Tunggu kat akhirat nanti. Ko jawap la.

Note : Apabila wang jadi matlamat hidup. Cam ni lah jadinya. Sanggup ketepikan sifat perikemanusiaan dan pentingkan diri sendiri.

6 comments:

  1. sabar kak sabar, cuba cari alternatif lain yer...

    ReplyDelete
  2. Mahal yer...mungkin boleh cari alternatif lain...sabar yer...

    ReplyDelete
  3. biasa jgk dgr kes gini kak psl van sekolah, kwn2 opis pun ada yg cite gitu mmg tak ptt lah kan, biarlah kite tolak ansur, jgn la nk maki2 ke apa... pttnyer kite yg maki dia sbb kite byr dia lebih dr keje yg dia sepatutnya buat... cari van lain lah kak....

    ReplyDelete
  4. mereka ni tak ikhlas dlm berkhidmat.patutnya bole dapat pahala...haih...

    ReplyDelete
  5. Gitulah nak membesarkan anak IL....
    ada org yg boleh tolak ansur ada yg tak boleh...gitulah kehidupan

    ReplyDelete
  6. mahainya kak..naik bas aja rm190? anak dara saya dok transit rm180 aja siap makan lg...huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.