Story Mory Cik Lala

Thursday, December 19, 2013

Dah nak buka sekolah kan

Dah nak buka sekolah kan tak lama lagi. Bermula la acara gosok baju, balut buku, hantar anak pi sekolah, ambik anak balik sekolah, hantar pi ngaji, hantar pi tusyen dan seribu satu perkara lagi nak buat. Yang paling saya tak suka sekali ialah gosok baju. Nak kena mengadap baju sambil bertapa kat satu tempat tu je. Ho ho ho...sungguh saya tak suka. Kalau baju sehelai je tak pe. Ni manyak helai woo. Sume anak dah sekolah. 3 pasang baju sekolah agama setiap sorang,  3 pasang jugak baju sekolah kebangsaan setiap sorang serta 3 pasang jugak baju tadika. Nak jahit lencana dan tanda nama kat baju lagi. Kan banyak keje tu. Saya jahit tangan pulak tu sebab kalau jahit dengan mesin tahun depan susah nak buka. Sedangkan tanda nama ngan lencana tu boleh guna lagi.

Tapi si anak dara sulung saya yang nak masuk darjah 4 tu kata dia boleh gosok baju dah. Baju adik pun dia boleh gosokkan. Aduhai terharu saya dengar niat suci kamu kakak.

10 comments:

  1. Untung ada anak dara yg boleh membantu… dah lupa pula saya mula belajar iron baju sendiri masa umur berapa...

    ReplyDelete
  2. Hehe... jadi ibu gitulah kan... serbaserbi kena fikir n buat :-)
    Eina pengalaman pertama tahun ni, anak masuk tadika...teruja sikit..

    ReplyDelete
  3. bgs la kakak dh beso leh tlg gosok utk adik..hah bab menjahit tu leceh gk ye

    ReplyDelete
  4. sama la kite..bercinta nk menggosok baju tuuu
    dekat 2 jam ngadap huhu..
    kekdg kalau malas sesgt kite antau dobi gosok hahaha

    ReplyDelete
  5. Bagusnya anak akak yg sulung tu... :)

    ReplyDelete
  6. Betul tu IL...start buka sekolah....mmg startlah banyak kerja kita huhu...
    Alahai mmg terharulah dengar kakak sulung yg volenteer nk gosok baju sendiri dan adik adik tu...

    ReplyDelete
  7. bab menggosok baju le paling mlas.
    hahaa

    kak, tima kasih kerna sentiasa mendoakan saya. hany Allah yg mampu memblasnya

    ReplyDelete
  8. haah... jap jer rasanya cuti skolah... lps ni pegi keje jammed terok mcm biasa la yer...huhuhu....

    ReplyDelete
  9. baju2 sek anak2 en huby tlg gosokkan...kadang sorongkan gak baju2 keje mak dia time pak dia gosok...hihi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.