Story Mory Cik Lala

Monday, April 21, 2014

Lukis batik

Kalau anak anak korang mintak tolong lukis kan batik, korang tolong tak? Nabila suruh saya lukiskan batik untuk subjek seni lukis. Tapi saya suruh dia lukis sendiri. Dia kata lukisan dia tak cantik. Memang la tak cantik mula mula. Tapi kalau dah selalu praktis lukisan tu akan jadi cantik la.

Nabila ni memang suka suruh saya tolong dia dalam segala benda. Tapi selalunya saya akan suruh dia buat sendiri sebab saya nak dia berusaha buat sesuatu tu sendiri. Kalau kita asyik tolong dia sampai bila nak maju kan. Tapi kalau yang anak lelaki ni memang la tak boleh kalau tak tolong. Kalau kita tak buat memang tak buat la jawapnya. Dia buat noheng je. Takde kesungguhan.


10 comments:

  1. and that was your drawing in the picture? amazing!!!! I can't draw batik even i can draw..

    ReplyDelete
  2. Kalau saya mungkin mula2 excited kot nak tolong lukih. Tapi mcm ibu Lala la, lama2 takleh ajar sgt tolong buat kerja dia. Nanti cemana dia nak pandai kan.

    ReplyDelete
  3. heheh kalu nk tolong pun lukis lebih2 kurang kalu lawo2 kang kantoi lak... dana paling tak suke subjek lukisan hehehe

    ReplyDelete
  4. biasa berlaku tu ana....anak2 mintak tolong...noe pun kdg2 mcm tu jugak...suruh diaorg buat sendiri...sampai bila kita nk tolong...rasanya masa noe sekolah dulu...x pernah minta tolong mak ayah buat keje sekolah...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum... Kakak ni seorang ibu yang hebat itu sebab nabila suka minta pertolongan dr akk =)

    ReplyDelete
  6. betoilerkan anak2ni memang kalau boleh nak kita buatkan semuanya.. generasi Y kot... tapi memang ken agak paksa buat sendiri.. ooo anak lelaki gitu yerk...

    ReplyDelete
  7. kalau tangan berseni okey la akak..mcm farah mmg idok lerr.. =D

    ReplyDelete
  8. wahhh...cantiknya lukisan batik tu...akak ke yg buat?
    bab seni ne sy mmg fail..anak2 soh bapak dia..:)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.