Story Mory Cik Lala

Wednesday, June 5, 2013

Tak perlu tunggu kaya



Betul tu kan. Nak sedekah tak perlu la nak tunggu banyak duit. Entah bila dah banyak duit tu, entah nak sedekah atau pun tidak. Silap haribulan makin kedekut. Ataupun hidup lagi ke tidak kan. Sedekah la ikut kemampuan. Banyak atau sikit bukan lah ukuran.

(Mood kureng sebab tengah menahan sakit perut dari pukul 1.00 pagi tadi. Hu hu hu)

11 comments:

  1. betul tu kak, cumenyer kadang kite pakai bg je tak tau org tu menipu ke sindiket ke, jnji niat kite kn kak?

    ReplyDelete
  2. Siannya....makan apa? Try le pil chi ket te on hehe

    ReplyDelete
  3. Kalau nak tunggu kaya alamat tak adalah pahala nak bersedekah..

    ReplyDelete
  4. perut dah ok?
    hope sihat2 je ye sis
    betul tu..bila bersedekah..ikhlaskanlah hati
    jangan takbur n begitu megah
    sedekah dgn apa yg kita mampu

    ReplyDelete
  5. betul tu kak..snyuman pon boleh dijadikan sedekah...:)

    ReplyDelete
  6. tq atas perkongsian ini kak, rezeki yg kita dapat bukan semuanya milik kita ada hak org lain yg berhak ke atasnya

    ReplyDelete
  7. betul..setuju sgt... bukan nilai sedekah yg jadi ukuran.. biarpun sikit yg penting ikhlas.. =)

    ReplyDelete
  8. betul setuju tu..
    dengan sdekah,rezeki kita bkn makin kurang,malah Allah makin memurahkn lg rezeki kt..:)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.