Story Mory Cik Lala

Wednesday, June 26, 2013

Cik Suggies baru




Lepas kematian Cik Suggies yang hari tu, Serta merta encik hubby mencari pengganti. Encik hubby ni memang rajin melayan. Cakap la nak apa pun. Kalau dia mampu memang dia beli.

Ni dia Cik Suggies yang baru. Punya la lasak. Dah 3 hari keluar dari sangkar. Tak tau la keluar dari mana. Mungkin sebab badannya yang kecik tu senang dia nak keluar melalui celah celah dawai sangkar tu. Jadi keje pulak tiap tiap pagi cari dia. Nasib la tak ilang.

Masa beli punya la garang. Siap gigit sape yang pegang dia. Tapi lama lama dah tak gigit sangat. Dok belai belai manja dia. La ni tak garang dah. Tapi still lasak.

Kena asingkan dia walaupun dalam sangkar yang sama. Pernah sekali tu tak asingkan, mak ai...bergaduh gaduh. Nak selamat kena letak bilik asing asing. Kalau tidak ada yang patah kaki tangan nanti.

Sugiies ni binatang yang sensitip. Kena layan dia macam baby. Main main dengan dia. Belai belai, baru la dia friendly dengan kita. Cik Suggies ni suka makan buah especially buah tembikai susu, buah jambu, buah pear, ayam rebus dan telo rebus. Dalam seminggu sekali kena bagi dia makan calcium. Kalau tak nanti lumpuh kaki belakang.

15 comments:

  1. owhhh.. kena jaga manja2 jugak ye.. natang ni kecik je kan.. tapi mahal giler.. hmmmm cik suggies.. sedap nama dia..

    ReplyDelete
  2. Saya bela ikan..tu pun tengah fikir macam mana klau nak tinggal rumah dalam jangka masa panjang?

    ReplyDelete
  3. x taw ada binatang nama suggies..kesian betol aku..:(

    ReplyDelete
  4. ala si suggies,,,tempat ko bukan main cantik ye

    ReplyDelete
  5. kwn saya minat binatang nie.. saya plak geli nak pegang...

    ReplyDelete
  6. x nampak muka dia sgt...mesti comel..

    ReplyDelete
  7. Kena lebih ambil perhatian ni.
    Lama-lama dia pun kenal tuan dia.

    ReplyDelete
  8. kemain cute...siap warna pink lagik tu...

    ReplyDelete
  9. suger glider ke tu..adk m3h ade bela..x pernah pegang pun lg..takut..hehe

    ReplyDelete
  10. canteknye tmpt tido dia
    aduii geli geleman dah kita cik ana

    ReplyDelete
  11. bunda dah lama teringin nak bela burung yg pandai bercakap tu...burung tiong..

    ReplyDelete
  12. wahh.. comel jek dia tdo lam doi.. cptnya ada pengganti..jaga baik2 ye kak... ;)

    ReplyDelete
  13. teringin nak beli tapi takut....hu3...kantoi dah.......

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.