Story Mory Cik Lala

Monday, June 24, 2013

Jerebu datang lagi

Teruk kan keadaan jerebu sekarang ni. Nasib la kerajaan umumkan sekolah disekitar selangor dan kuala lumpur cuti hari ni. Kalau tak memang la ambik cuti sendiri. Makin lama makin teruk. Nak nak pulak dah berapa hari tak hujan nih.

Esok pun kalau keadaan mendesak mungkin terpaksa cuti kan anak anak dari sekolah jugak. Bior lah deme dok kat rumah. Daripada deme deme ni tak sihat nanti. Tu pun dah selsema ngan batuk. Harapnya cepat la sembuh.

Danial cem mana? Hari sabtu lepas dah bawak danial jumpa pakar. Pakar kata danial cuma kena tonsil infection. So doktor bagi antibiotik Zinnat. Alhamdulillah hari sabtu tu danial dah tak demam. Tapi kena bagi jugak antibiotik supaya infection tu tak merebak. Harapnya semua anak anak cepat cepat la sembuh.


13 comments:

  1. di melaka hari ni nampak dah ok ckit berbanding dgn semalam..

    ReplyDelete
  2. cepat sihat ye anak2...mmm...anak2 sakit mmg kiter susah hati kan

    ReplyDelete
  3. risau bila anak-anak mula tak sihat..lebih-lebih lagi bila keadaan berjerebu

    ReplyDelete
  4. memang risau kan dgn jerebu nih
    lagi2 anak-anak kita
    kita macam teringin gak nak cuti, tp cuti dh mengurang..kenot lahh!

    ReplyDelete
  5. Sama2 lah kita berdoa moga jerebu kian surut dan cuaca kembali elok

    ReplyDelete
  6. mampu berdoa semoga semua ni.. dapat diselesaikan dengaan lebih cepat.. takut nanti ade kesan nye pulaak.. kan2..berdoa jer lah..^^

    ReplyDelete
  7. Ramai kawan2 yg post pasal jerebu... moga jerebu cepat2 hilang... amin

    ReplyDelete
  8. tulah kak, nmpak teruk lagi jerebu hari ini. biarlah diorg cuti, kesian kat budak2

    ReplyDelete
  9. mcm iklan ceklelat tora pulak tajuk entri ni..hihi.. mmg terok la jerebu skng.. kat selayang pun sama kak.. dasat.. kena kurangkan aktiviti kat luar ler.. tp bg yg berkeja ni kena sokmo pakai mask..

    ReplyDelete
  10. Syukur kat Dungun biasa-biasa je..

    ReplyDelete
  11. ramai yang kena respiratory tract infection musim jerebu ni...kena minum air masak byk2...take care ye....semoga cepat sihat semua:)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.