Story Mory Cik Lala

Monday, May 5, 2014

Habuk oooo habuk

Minggu lepas dah vacum habuk habuk yang ada kat rumah ni. Minggu ni tengok ada lagi. Tak boleh rumah nak bersih sikit. Selagi anak anak tak dewasa rumah pun dah macam tongkang pecah. Bersepah mainan, guli, bola pingpong, buku buku dan lain lain kat sana sini. Tak larat nak kemas dah. Kemas 5 minit kemudian bersepah balik.

Habuk owh habuk. Dari mana la ko datang. Atas rak tv atas almari belakang kerusi kat depan kat dapur sume tempat ko ada. Dengan masa yang tak cukup ni mana la larat nak sapu hari hari kan. Mana la larat nak lap habuk habuk tu setiap hari kan. Kalau nak buat pun tunggu hujung minggu je la. Tu pun kalau tak sibuk. Hari hari biasa mana sempat.

Rumah korang banyak habuk tak?

3 comments:

  1. Banyak jugak IL... hari ni lap, esok lusa dah ada, nampak pulak tu.... kadang tu malas nak lap hehe...biar aje le hehe

    ReplyDelete
  2. Rumah saya pun cepat berhabuk. Maklumlah, rumah depan sekolah. Kereta banyak lalu lalang. Setiap hari kena buang sawang. Kalau tak, macam takde orang duduk jadinya.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.