Story Mory Cik Lala

Monday, November 3, 2014

Doa menjadi orang yang sabar


Danial komplen "ibu ni asik marah marah je. Tu pun nak marah".

Kalau suka marah marah, kita stress orang lain pun akan stress jugak kan. Padahal dengan marah marah tu tak akan ubah keadaan pun. Tapi bukan mudah jugak nak jadi orang yang penyabar.

11 comments:

  1. Aminn...

    BW sini pulak ^^
    lama betul dh x BW hehe
    Jom ke blog Cik ANis

    ReplyDelete
  2. Lagi nak mudah amalkan zikir ini Ana - Ya-Latif Ya -Jami'
    Kena kawal sikit perasaan kita ni. Maklumlah anak kecik-kecik mereka belum faham so kitalah yg kena kawal perasaan kita..

    ReplyDelete
  3. xde org yg suka dimarah..hihi.. xpe kena kawal dri skg =)

    ReplyDelete
  4. sy pon jenis cepat nak marah..en laki selalu nasihat "xbaik ma..marah2.."

    ReplyDelete
  5. saya pun sedang dan masih berusaha untuk menjadi seorang yang sabar....

    ReplyDelete
  6. Assalam...terima kasih atas perkongsian ini...
    Haha comel jer komplen Danial...

    ReplyDelete
  7. salam singgah sini =)

    yup btol tu..marah2 bkn akan mengubah keadaan pun...so better sabar =)

    ReplyDelete
  8. Anak okje pun sama cakap gitu IL....hehe....dah mereka buat pasal, mau tak marah haha

    ReplyDelete
  9. Betul tu, Ibu Lala. Bukan mudah nak nasihatkan diri ni supaya jadi orang yang sabar. Jealouslah tengok perempuan yang sopan dan sabar je gayanya melayan kerenah umat manusia keliling!

    ReplyDelete
  10. amin....
    semoga kita dikurniakan kesabaran y tinggi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.