Story Mory Cik Lala

Friday, November 14, 2014

Vertigo

Baru hari ni masuk keje minggu ni. 4 hari tak keje. Hari isnin bawa nabila cek up. Hari selasa pulak saya mc kena vertigo. Hari rabu bawa danial follow up. Hari khamis sambung mc lagi sebab vertigo tak hilang hilang. Vertigo ni kalau tak kena ubat dia memang la tak hilang. Semalam baru teringat nama ubat untuk vertigo tu. Nama ubat tu stugeron. Tapi doktor bagi ubat nama Cinna. Katanya nama lain bagi stugeron. Ubat ni kan ada macam macam nama. Dah makan ubat tu baru lega. Kalau tidak seluruh alam nampak berpusing. Pejam mata ke buka mata ke sama saje. Kalau pejam mata lagi nampak dunia ligat berpusing. Hari ni baru lega sikit.

Apa itu vertigo?

Vertigo is the feeling that you or your environment is moving or spinning. It differs from dizziness in that vertigo describes an illusion of movement. When you feel as if you yourself are moving, it's called subjective vertigo, and the perception that your surroundings are moving is called objective vertigo.

Unlike nonspecific lightheadedness or dizziness, vertigo has relatively few causes.

4 comments:

  1. Sekarang ni macam2 jenis penyakit...

    ReplyDelete
  2. Doktor pun bagi acik makan ubat untuk vertigo..tapi suruh makan 2 kali sehari..setiap hari..dah macam orang makan ubat darah tinggi pulak..dah hampir setahun dah

    ReplyDelete
  3. Exboss saya pun ada vertigo...kalau kena mmg lambat jugak baiknya. Makan ubat n rest ya sis..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.