Story Mory Cik Lala

Friday, October 31, 2014

Maksud surah Al Fatihah


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Segala puji bg Allah
Tuhan semesta alam
Maha pemurah, lagi maha penyayang
Yang menguasai hari pembalasan
Hanya kepada mu .. Ya Allah
Kami menyembahmu
Hanya kepada mu, kami pohon pertolongan
Tunjukilah kami jalan yang lurus yaitu jalan orang-orang yang Kau kurniakan nikmat kepada mereka
Bukan jalan mereka yang dimurkai
Dan bukan pula jalan mereka yang sesat

Note :
Danial suka nyanyi lagu ni sampai mak dia pun dh terikut ikut. Ni baru namanya mak berguru dengan anak. Danial jugak pesan kalau ibu takut ibu kena selalu zikir. Adik pun baca zikir kalau adik takut.
Ni lah hasil selama dia belajar kat Tadika Little Caliph. Semalam dia cakap dia suka pegi sekolah sebab kat sekolah ada kawan dan boleh buat handcraft. Kat rumah bocan cebab ibu keje.

6 comments:

  1. lagu ni anak nora nyanyi somel je dgr kan?

    ReplyDelete
  2. Zaman sekarang memang anak mengajar emak ^_^

    ReplyDelete
  3. comelnya si Danial bila menyanyi lagu nie, pandai plk nak berpesan pada ibunya....

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak ana..apa khabar..alhamdulilah danial dah semakin bijak...semoga danial menjadi anak yang soleh..amin

    ReplyDelete
  5. bila dilagukan insyaAllah senang nak ingat....

    ReplyDelete
  6. Tak pernah sia sia htr tadika tu yer IL

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.