Story Mory Cik Lala

Tuesday, August 5, 2014

Baju raya tak siap

Kan hari tu saya cerita baju raya saya tak siap siap. Saya hantar 5 pasang baju raya. 1 je yang siap tu pun tak muat nak pakai. Padahal dah sukat saiz badan tu. 1 lagi hilang la pulak. Tak tau la dia letak mana. Katanya nak cari dulu. Kalau tak jumpa nak ganti. Tapi sekarang bila saya call dia tak jawap. Saya hantar mesage pun dia tak baca. Kain yang 3 lagi tu saya ambik balik. Tu pun saya menyelongkar sendiri cari kain kain saya tu. Ada banyak kain kain yang tak dijahit. Dah macam kedai kain pulak. Dah alang alang tak potong biar lah tak jahit terus. Lepas raya nak cari tailor yang lain. Tapi yang geramnya bila dia nak ganti kain saya yang hilang tu. Dah la kain yang hilang tu kain yang saya suka. Kalau la saya tahu jadi macam ni memang saya tak hantar kat dia. Menyesal pun dah tak guna. Harap harapnya jumpa la kain saya tu nanti.

12 comments:

  1. Eh, boleh pula hilang ye kain tu..kes berat ni..ishh...

    ReplyDelete
  2. ish mmg krg ajar, tulah tamak sgt..dh xmampu tp trm jgk tmphn.ish2..klo sy mmg dh hangin da..

    ReplyDelete
  3. alahai kak.. bersabarlah.
    kalo kena kat lya pom mmg geram sgt2.. xtau nk kata apa..lps ni cari tailor lain.. ntah apa dia buat peram kain lama2.. dh la ada y siap..tp x muat plok.

    ReplyDelete
  4. kasihannya. dah jadi macam tu pula. Nanti tak boleh hantar dah situ. Harap-harap jumpa kain akak yang hilang tu.

    ReplyDelete
  5. Ibu lala tinggal dimana.. akak tinggal di Shah Alam.. mesej pada akak di cahaya2569@gmail.com

    ReplyDelete
  6. ish2.... teruknyer tailor gitu, tau nk untung tp kite pelanggan yg susah.... msti sbb tamak itu yg pakai amik je kain org tp amanah org utk siapkan tak blh nk dikota

    ReplyDelete
  7. acik pernah kena jugak..kain hilang..kain baju contoh yang dibagi pun hilang juga..

    ReplyDelete
  8. Tragedi baju Rayalah ni yeh IL...siannya...Kalau OKje pun geram tu.....
    Redho ajelah benda dah lepas....

    ReplyDelete
  9. Huhu.. lebih kurang sama la nasib kita...
    Kakak jahit tu dah x angkat phone dah.
    Sy gi rumah dia pun x di jawab salam..
    2 pasang kut.. sedih2...

    ReplyDelete
  10. alahai kisah baju raya ya. saya beli ja. Wife dah tempah awal-awal lagi. Amik iktibar dari tahun yang lalu

    ReplyDelete
  11. suruh dia ganti balik jer akak.. tak bertanggungjawab langsung.. kalau tahu tak mampu nak siapkan jangan la ambik tempahan banyak2 kan.. Ermmm apa pun sabar yer akak..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.