Story Mory Cik Lala

Friday, March 20, 2015

Cerita perangai anak no 2




Anak no 2 ni memang suka mengamuk ke. Suka buat perangai. Suka bagi parents marah. Alkisahnya anak saya yang no 2 ni nak beli fingerboard. Harganya mencecah rm200 even kecik besar jari je. Saya suruh dia kumpul duit sendiri. Makanya dia pun kumpul duit. Sekarang duit tu dah cukup. Maka hari hari la dok cakap dengan saya nak beli fingerboard tu isnin sampai ahad. Pagi sampai malam. Dia suruh saya beli online tapi saya tak reti.

Selagi tak beli benda tu dok usung la duit tu ke sana ke sini. Semalam saya sorok duit tu. Dia tak tahu yang saya sorok. Dia geledah dalam kete tapi tak jumpa (sebab semalam dia tinggalkan duit tu dalam kete masa pegi rumah MIL). Dia punya mengamuk tak ingat. Dia jumpa duit tu dalam beg saya. Tapi buat buat nak cari dalam kete. Saje je la tew nak cari penyebab kena marah kan. Sume orang dah naik atas nak tido dia dok mengamuk nak cari duit dalam kete jugak.

Anak no 2 memang perangai camtu ke. Bila dia mengamuk kita selalu hilang sabar dengan perangai diakan. Ada tak cara nak atasi perangai macam ni. 

9 comments:

  1. mcm mn blh terpengaruh dgn benda tu? aih membazirnye rasa...sy baru nk dpt no.2 ..jgn la buat pangai gini hehe..seriau plak..

    ReplyDelete
  2. memang kot akak.. anak mayang yg no 2 tu pun beh kurang gak... dia le kaki ngamuk, kaki kaco org, kaki wat kelako, kaki nyakat, kaki mastermind... suma le ke dia.. tapi bila tak de mmg sangat sunyi....




    ReplyDelete
  3. 200 kak?mahal jugak ye bende tu kecik aje

    ReplyDelete
  4. kita ada masalah yang sama kak..pon tengah pikir camaner cara nak atasi..keras,degil, hati batu sumer bagi kat dier..adoiii

    ReplyDelete
  5. Sabar ye.. Fadd tak ada anak lagi, tapi fadd jadi anak sulung kepada anak kedua :) ayah fadd anak no dua. memang anak no dua ni keras hati sikit. adik fadd yang no 2 pun macam tu, kalau dia kata nak itu, itulah yang dia hendak melainkan ada yang boleh wajarkan kenapa dia tak boleh buat benda tu...

    ReplyDelete
  6. Anak no 2 CM pulak..cool je...tak banyak bunyi he he. Habis tu macamana dia sekarang? Dah dapat ke fingerboard tu

    ReplyDelete
  7. mahalnyeeeee....xde pngalaman...akak kite num 2 lembut orgnye..mase die kecik xtau la prngai mcmmne

    ReplyDelete
  8. Hehehe...sy anak no 2....tp xsuka ngamuk..suka memendam rasa..xmelepaskan marah..mungkin kecik2 kot gitu...

    ReplyDelete
  9. entah la kak.
    tp lebey kurang mcm perangai arwah adik saya.sbb arwah no 2 juga..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.