Story Mory Cik Lala

Thursday, January 8, 2015

Ayik tak cangka


Anak saya sume jenis banyak mulut. Sume jenis banyak cakap. Bercakap non stop. Sampai kena suruh stop talking. Tapi sekejap je. Lepas tu sambung balik. Kadang kadang rimas. Bingit telinga. 

Kisah si kecik saya yang bijak sangat berkata kata. Katanya "Ayik tak cangka pulak dapat hadiah cebab ayik cabut gigi. Baik betul la ayah tu. Tima kacih ayah".

Kisahnya baru baru ni saya nampak gigi depan yang baru dah nak keluar. Tapi kat tempat tu masih ada tunggul gigi lama. Makanya saya pun bawa dia cabut gigi hari selasa yang lepas. Danial ni memang berani. Kalau pegi hospital sume doktor dan nurse akan puji dia. Tak pernah menangis ataupun buat muka cemas. Cool aje.

Yang basikal tu si ayah memang nak belikan untuk dia sebab basikal yang ada tu dah tak sesuai dengan dia. Makanya dapat la basikal baru ni. 

Malam tadi saya tak sempat nak sorok ipad sebab Danial dah berlari masuk bilik. Saya pun suruh la dia pejam mata sebab tak nak bagitau saya sorok ipad tu kat mana. Boleh pulak dia cakap kat saya macam ni.

"Yang ibu curuh ayik pejam mata kenapa. Ibu pun nak bagi hadiah jugak ke?"

Ayik Ayik

Note : 

Ayik tu sebenarnya adik. Dia sebut pelat.



Klinik Pakar Pergigian Dr Zul. 
Lokasi klinik ni kat Damansara Uptown. Azabnya nak cari parking kat sini. Pergi pulak time waktu pejabat hari Selasa. Masak nak cari parking.

9 comments:

  1. adoiiii pandai sangat adik ni ....... mulut dia tak tahan....

    ReplyDelete
  2. wahhh hebat ... klu acik yg bah besar ni pun takut tau nk pi dentis t

    ReplyDelete
  3. Comelnya dia cakap ayik tak cangka tu. Ayat penuh, bahasa pun tersusun cuma pelat je. Tapi comel. Bagus kalau dia berani jumpa dentist.

    ReplyDelete
  4. byk ckp best.. hihih.. kena rajin layan or tidak je..

    ReplyDelete
  5. bestnyer hadiah dia.... berapa tahun kak msh pelat lg tuh? aiyan pun pelat... tak blh sebut r

    ReplyDelete
  6. wah bestnye dapat basikal baru..bagus tak takut cabut gigi

    ReplyDelete
  7. oo..ayik tu adik rupanya.. kiranya pelat manja kan..
    hihi.tahniah ayik..terus jd berani ye.. untung ayik.. trs dpt beskal baru

    ReplyDelete
  8. Ayik mmg pandai...... bukan pandai jer tau, berani jugak....sebab tu dpt hadiah ...

    ReplyDelete
  9. Hihii.... bagusny ayik..mudah n berani je dia cabut gg..kalu ank sy slagi x pujuk upah ape2 slgi tu ye x mo.siap takut nangis lg..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.