Story Mory Cik Lala

Thursday, July 26, 2012

Untung ke tak untung

Orang lain sibuk balik rumah masak  bulan pose nih
ai tak masak pun
sebab encik hubby selalu beli makanan
kalau masak pun sampai buang buang
tak habis
sayang dan membazirkan
kalau cuti hari sabtu dan ahad  baru la masak
tu pun masak apa yang en hubby suka je
kalau masak makanan yang dia tak suka
pandang pun dia tak sudi
makanya dia akan beli makanan yang dia suka
kalau nak harap budak budak tu nak  makan
banyak mana la sangat kan
kalau beli nasi tomato tu
satu bungkus boleh kongsi dua orang

seronok tengok orang balik rumah masak
sebab masak sendiri lebih sedap dari yang dibeli
tapi apa nak buat
terimalah seadanya
senang keje ai
balik rumah hidang je

untungla kalau dapat suami yang makan tak memilih
ai pun untung jugak
untung sebab balik keje tak payah
tungging langgang kat dapur

4 comments:

  1. Alhamdullillah dpt hubby yg tak cerewet tentang makan.. :)

    ReplyDelete
  2. untungnye bile tak pyh masak yg tak untungnye kalo msk tak abis....

    ReplyDelete
  3. Hahaha... kita serupa. Kalau ramadhan inilah kakak cuti masak tapi sahur adalah masak sikit itupun siiiimple teramat.

    Kakak balik terus solat asar dah tu terus duduk tadarus. Jam 7:00 baru hidang. Jam 7:19 dah berbuka kat JB nie.

    ReplyDelete
  4. salam sis...

    sikap saling faham memahami itu penting.........

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.