Story Mory Cik Lala

Wednesday, July 8, 2015

Puding karamel tanpa telo



Dapat resepi ni dari facebook. Dah lama teringin nak buat puding ni. Tapi bila buat selalu tak jadi. Kalau jadi pun tak cantik macam orang lain buat.

Dengan resepi yang tanpa menggunakan telo ni lagi senang. Cuma guna agar agar serbuk, susu pekat, susu cair, tepung kastad dan gula dah siap. Bak buat karamel tu pun tak pandai jugak sebelum ni. Tapi alhamdulillah menjadi pulak kali ni.

Simpan dalam peti ais ni makan sejuk sejuk erm sedapnya. Dah 2 kali buat ni. 

5 comments:

  1. rajin nyer akak.... dana nih dessert2 mmg fail lah

    ReplyDelete
  2. Sedapnya kalau dapat makan karamel sejuk-sejuk macam ni...

    ReplyDelete
  3. dah banyak kali amik resepi tapi masih tak terbuat2 lagi.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. Ooo.... agar agar tu buat dia keras ek.....okje selalu buat yg ada buh telo tu

    ReplyDelete
  5. resepi dah banyak kumpul tapi buatnya idok lg hihi...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.