Sunday, June 7, 2015

Sampai hati tinggalkan ibu

Anak  anak sebuk nak ikut tok cik dorang balik kampung. Tokcik tu dah macam atok dan nenek dorang sendiri walaupun atok dan nenek sedare je. Dulu dulu kalau time cuti sekolah tokcik selalu la datang sini. Tokcik keje cikgu. Sekarang ni dah pencen lagi la selalu datang. Lagipun tokcik ni rajin layan dorang. Sebab tu la dorang rapat. Lagi pun anak anak saya ni mudah mesra alam. Tak kira la dengan sape.

Tokcik girl tu adalah adik perempuan mak saya. Dulu mak saya yang jaga anak anak dia dari lahir sampai besar seramai 5 orang. Anak anak dia rapat dengan mak saya. Bila dah sekolah anak anak dia balik duduk dengan mak dorang. Bila mak saya duduk kl ni rajin la tokcik datang sini ziarah mak saya tu.

Haih. Tinggal la ibu kat sini sorang sorang. Sedih pulak. Kalau tak disebabkan keje ibu pun nak balik kampung jugak. Terpaksa relakan dorang balik kampung sebab kami memang tak de plan nak bercuti time cuti sekolah ni. Malas nak mengadap sesak dan jem. Mudah mudahan perjalanan mereka selamat sampai dan dipermudahkan. Moga Allah jaga mereka semua.

2 comments:

  1. thn ni myg pun tak bleh pos ank balik kg sbb abg dia nak upsr, cuti ni pn ada kelas tambahan kat sekolah

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.