Story Mory Cik Lala

Tuesday, June 9, 2015

Bila musin hujan



Musim musim hujan ni mula la terpikir nak beli mesin pengering pakaian. Mana taknya. Balik keje tak sempat nak angkat kain dah basah balik kena hujan. Setiap hari hujan petang petang. Kalau ada mesin pengering pakaian tak payah nak jemur tunggu kering. Masuk dalam mesin je terus kering. Kan senang.

Ataupun hantar je ke kedai dobi. Antara kedai dobi layan diri dengan kedai dobi biasa mana lagi best. Kalau kedai dobi biasa harganya agak mahal. Tapi dari basuh sampai lipat terus. Kalau kedai dobi layan diri nak kena tunggu. Lepas tu kena masukkan ke dalam mesin pengering dan tunggu lagi. Kalau tak cukup kering kena tambah masa dan tambah bayaran. Pi mai pi mai rasa cam lebih kurang je kot dengan kedai dobi biasa. Kat rumah saya ni kalau basuh baju kat kedai dobi biasa satu kilo rm2.80. Korang rasa mahal ke murah tu?

3 comments:

  1. AI SIDAI DALAM BILIK JE PASTU BUKA KIPAS SEMALAM JE

    ReplyDelete
  2. kan lebey kurang juga kan. saya sellu cuci karpet n toto j la

    mcm murah

    ReplyDelete
  3. samalah kita tapi bukan musim hujanjer sentiasa...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.