Monday, February 18, 2013

Masalah problem

Saya ada masalah problem
Anak saya yang no 2 tu asyik tau main je
Main skateboard la
Main dominos la
Boy lah katakan
Dah darjah 1
Tapi balik sekolah selalu tak ada homework
Bila cek buku sekolah tengok ada keje
tapi buatnye tak habis
Bila kita suruh dia buat tak tahu je
Geram betul

yang si kakak pulak
time saya dah nak lending nak tido baru la terkial kial nak buat homework
balik je dari sekolah lepak lepak dulu senang hati
main la, leka tengok tv la
pastu orang dah nak tido baru la nak buat homework

16 comments:

  1. budak lelaki mmg payah nak fokus pelajaran..
    banyak nak main je..
    Cubalah tanya kelakuan dia di sekolah...

    ReplyDelete
  2. jom... kita sama2 amalkan didik anak cara Rasulullah SAW.. banyakkan pujian ;)

    ReplyDelete
  3. menguji kesabaran betul kan..sabar ya Ibu Lala..hehe..

    ReplyDelete
  4. cuba guna cara lain...jgn marah,jgn paksa...
    katakan dia budak rajin..budak pandai...kalau siapkan keje sekolah..cikgu sayang..

    ReplyDelete
  5. hmm mmg masalah problem tu.nk kasi pendapat pon sy xde anak besar.kalo akk xbg main,suruh buat homework dulu baru main xleh eh kak/

    ReplyDelete
  6. cam tu la bdk2 tgh membesar skg ni..mcm2 hal..kena byk2 bersabar nak layan karenah diorg ni kan..

    ReplyDelete
  7. Anak buah saya yang kecil sekali pun macam ni juga. Tapi dia tadika lagi lah. Dari tadika 5 tahun lagi dia mmg malas nak buat homework. Hari-hari kena check beg dia.

    ReplyDelete
  8. mcm anak kedua saya la ana...syahmi tu byk main..budak laki kot..tp asyraf ok sikit la..

    ReplyDelete
  9. akak cuba buat jadual dan displinkan dia...benarkan dia main waktu petang aje...

    ReplyDelete
  10. Sabar ye kak, biasala budak2 sronok ngn nak main jela.

    ReplyDelete
  11. gitu le ana kerenah anak2
    saya ni ari2 ngadap bende yg sama ngan ana

    ReplyDelete
  12. saya pun xtau nak wat camne.. sbb saya blm lalui situasi tu lg setakat ni

    ReplyDelete
  13. situasi yg biasa myg hadapi... kekdg nek geram....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.