Friday, September 14, 2012

Mengidam nih!!!

Angan-angan ke cita-cita
bestnye kalau dapat nih
agak agak boleh dapat tak


SAN FRANCISO – Apple melancarkan iPhone 5, yang lebih kecil dan ringan serta sejumlah ciri-ciri terkini, tersenarai dalam kategori 4G, pada satu majlis yang dinanti-nantikan dunia, di sini semalam. Produk terbaru ini 18 peratus lebih tipis dan 20 peratus ringan berbanding iPhone 4S. Apple berkata iPhone 5 akan berada di pasaran mulai 21 September ini. Apple mendakwa telefon pintar terbaru ini sebagai yang paling tipis dalam dunia buat masa sekarang.

Naib Presiden (Pasaran Sedunia) Apple, Phil Schiller berkata, ia mempunyai skrin yang lebar iaitu paparannya sehingga empat inci berbanding 3.5 inci sebelum ini, dan beratnya pula 112 gram iaitu 20 peratus lebih ringan berbanding iPhone 4S. Ia membawa kamera 8 mega pixel dan resolusinya 1136 x 640. Lebarnya 2.4 inci manakala tingginya 4.9 inci dan setebal 7.6mm. Selain itu menurut Schiller, iPhone menggunakan pemproses A6 yang lebih baik, memiliki kuasa memproses dua kali lebih pantas berbanding komponen sebelum ini dan disertakan penghubung 4G LTE sesuai dengan platform 4G.

“iPhone baru beroperasi menggunakan cip A6, bermakna anda boleh mengendalikan foto, muzik dan pelbagai aplikasi dengan cepat,” katanya lagi.

Apple juga dilaporkan telah memperbaiki jangka hayat bateri dan menyediakan ciri-ciri kamera yang lebih baik. Ia juga dikatakan mempunyai tiga mikrofon. Produk terbaru ini boleh diperoleh dalam warna putih dan hitam. Pratempahan bagi iPhone 5 akan bermula Jumaat ini. 

Uolls guna phone apa dan 
apa yang syok dengan tepon
yang uolls guna tu.
Jom share

4 comments:

  1. Kakak tak guna lagi. Masih guna yg lama janji boleh call dan sms jadilah.

    psst... hope that you receive email from kakak - sorry for the late reply.

    ReplyDelete
  2. gadjet skang menjadi2 kan

    huh

    >__<

    ReplyDelete
  3. Memang teringin kan kak, Aju training smggu kat quality hotel last week, Khamis Jumaat ni jaga kaunter kat Pudu lak, hmmm semalam sempatlah buat keje kat Opis yang menimbun tu huhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen dan jangan lupa datang lagi.